معاون هلال احمر خوزستان : آمار غرق‌شدگان فاجعه‌بار است

معاون هلال احمر خوزستان : آمار غرق‌شدگان فاجعه‌بار است

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خوزستان با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای کاهش آمار غرق‌شدگی در استان گفت: در سال ۹۸، خوزستان با ۱۵۱ فوتی در صدر آمار غرق ‌شدگی قرار داشته است.
فرهاد مکوندی با اشاره به راه‌اندازی پویش ملی “غرق نشویم” در تابستان امسال اظهار کرد: هر ساله آغاز فصل گرم سال در بسیاری از استان‌ها، دغدغه‌ جدی در حوزه حوادث برای متولیان امر ایجاد می‌کند. هرچند باید مباحث و راهبردهای مواجهه با حوادث و بلایا از حالت شعاری خارج شود و به سمت ‌و سوی برنامه‌ریزی جامعه‌محور برود اما متأسفانه شاهد هستیم که برخی متولیان امر به موضوعات پیشگیرانه تنها در یک برهه خاص و آن هم به صورت سطحی بسنده می‌کنند و هر ساله شاهد تلفات خانمان‌سوز در این حوادث هستیم.
وی افزود: طبق گفته سازمان پزشکی قانونی، برخی استان‌ها مانند خوزستان، مازندران و گیلان در صدر آمار غرق‌شدگی‎ها در کشور قرار دارند بنابراین پرداختن به موضوع غرق‌شدگی باید بیش از پیش انجام شود.
مکوندی با بیان اینکه آمار غرق شدگی فاجعه‌بار است، تصریح کرد: در سال ۹۸، یک هزار و ۲۷۵ نفر بر اثر غرق‌شدگی در کشور جان خود را از دست دادند که در این میان خوزستان با ۱۵۱ فوتی در صدر آمار غرق‌شدگی قرار داشت و مازندران با ۱۰۹ و گیلان با ۱۰۸ متوفی در جایگاه‎های بعدی‎ بودند.

درباره نویسنده

7475مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین