معاون بازرسی سازمان صمت خوزستان : شرکت های توسعه نیشکر برای تامین شکر همکاری نمی‌کنند

معاون بازرسی سازمان صمت خوزستان : شرکت های توسعه نیشکر برای تامین شکر همکاری نمي‌كنند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ضروری است تا از ظرفیت شورای تامین خوزستان برای فراهم کردن واردات کولرگازی به این استان، برای تعدیل قیمت این کالا در بازار استفاده شود. امیرحسین نظری در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صمت در اهواز بیان کرد: اگر برای واردات کولر به خوزستان تصمیم لازم گرفته شود می‌توان بار سنگین تامین این کالا را در بازار استان کاهش داد. وی گفت: مردم خوزستان به دلیل داشتن آب و هوای گرم به این کالا بسیار نیازمند هستند و بالا بودن قیمت کولر به مردم این استان بسیار فشار وارد می‌کند.
رئیس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: به وزارت صمت پیشنهاد دادیم که از ظرفیت تعاونی های مرزنشنین برای واردات کولر به خوزستان استفاده کنیم اما برای بهره‌مندی از این ظرفیت به همکاری وزارت کشور نیز نیاز است. نظری بیان کرد: با شرایط فعلی نیاز است که برای صدور مجوز برای واردات کولر از منطقه آزاد اروند و تعاونی‌های مرزنشین استان تلاش شود.
وی گفت: شیوع بیماری کرونا باعث شد که لنج‌هایی که از خوزستان برای وارادات کولر به امارات می‌رفتند دچار مشکل فراوان شوند.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت خوزستان نیز با بیان اینکه با کمبود شدید کولر در بازار خوزستان روبه رو هستیم، گفت: متاسفانه موارد فروش کولرهای تقلبی نیز در خوزستان مشاهده شده است.
بهرام جباری افزود: ۳۶ هزارکولر از یک پرونده تخلف قاچاق در خوزستان انبار شده که برای تعدیل قیمت این کالا در بازار استان باید این کولرها را روانه بازار کرد. وی در ادامه با اشاره به افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار بیان کرد: قیمت هر کیلوگرم مرغ کشتار روز در بازار استان ۱۶۵ هزار ریال بود، و قیمت تخم مرغ نیز افزایش یافته است.
جباری افزود: افزایش قیمت نهاده‌ها باعث افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ شده است، اگر بخواهیم دوباره برای واحدهای تولید مرغ در خوزستان پرونده تشکیل دهیم در این شرایط احتمال تعطیل شدن بسیاری از این واحدها وجود دارد.
وی در ادامه با اشاره به تعهد شرکت های نیشکر برای تامین شکر مورد نیاز در خوزستان بیان کرد: شرکت های نیشکر به تعهدات خود در تامین شکرمورد نیاز در استان همکاری ندارند.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت خوزستان افزود: برای شرکت نیشکر کارون به دلیل همکاری نکردن در تامین شکر مورد نیاز استان پرونده تشکیل شده و برای شرکت توسعه نیشکر استان در این زمینه در حال تشکیل پرونده هستیم تا به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شوند. جباری گفت: در ستاد تنظیم بازار خوزستان مصوب شده بود که هر شرکت نیشکری که در تامین شکر مورد نیاز استان همکاری نکنند به عنوان متخلف به اداره تعزیرات معرفی شود.
معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان نیز گفت: شرکت‌های نیشکر در خوزستان شکر فله را با قیمت هر کیلوگرم ۶۳ هزار ریال به فروش می‌رسانند این در حالی است که مقرر شده بود که شرکت های نیشکر، شکر بسته بندی ۹۰۰ گرمی را ۶۳ هزار ریال به فروش برسانند. عبدالرحمان ناصریان افزود:شکر هم اکنون در بازار آزاد با قیمت هر کیلوگرم ۷۵ هزار ریال به فروش می رسد.
وی درادامه با اشاره وضعیت تامین کولر در خوزستان بیان کرد: بارها تلاش شد که از منطقه آزاد اروند و یا تعاونی‌های مرز نشین در استان کولر وارد شود تا قیمت این کالا در استان کاهش یابد که متاسفانه موفق نشدیم. ناصریان افزود: یکی دیگر از مواردی که باعث افزایش قیمت کولر شده است افزایش نرخ تعرفه گمرک است؛ تعرفه گمرک برای واردات کولر ۴۵ درصد است.
سازمان صمت خوزستان درخواست واردات کولر از طریق تعاونی‌های مرزنشین و منطقه آزاد اروند را داشته است که هنوز با این درخواست موافقت نشده است، این در حالی است که به دلیل آب و هوای گرم در استان مردم به این کالا بسیار نیاز دارند.
به دلیل وارد نشدن کولر در ۲ سال اخیر قیمت این کالا در خوزستان افزایش چشمگیری داشته است.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین