دکتر احسان علوی در گفت و گو با نسیم خوزستان : رسالت دانشگاه نباید فقط تولید مدرک باشد

دكتر احسان علوی در گفت و گو با نسيم خوزستان :  رسالت دانشگاه نبايد فقط توليد مدرك باشد

* رسالت دانشگاه علمی کاربردی کارآفرینی و اشتغال زایی است

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مرکز آذین شوشتر گفت : در نظر داریم با برگزاری استارت آپ های مختلف در حوزه های مستعد تولید شغل، ایده ها، طرح ها و خلاقیت های جوانان و مبتکران را ساماندهی نموده و با معرفی الگوها و ایده های برتر به سرمایه گذاران ایده های جدید و کم هزینه معرفی کنیم.

به گزارش نسیم خوزستان، سید احسان علوی در خصوص فعالیت های دانشگاه علمی کاربردی مرکز آذین شوشتر اظهار داشت : این مرکز در سال ۱۳۹۳ با سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز به کار نمود و در طول این سالها با کسب چندین افتخار کشوری با حدود ۱۴ رشته در مقاطع مختلف کاردانی و کارشناسی فعالیت دارد.

وی خاطر نشان کرد : مهمترین اولویت مدیریت دانشگاه علمی کاربردی مرکز آذین شوشتر را ایجاد نظم و انضباط سیستمی، ارتقای شاخص های کیفی اموزش و بازگشت این مرکز به رسالت خویش، عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مرکز آذین شوشتر با اشاره بر اینکه رسالت دانشگاه علمی کاربردی کارآفرینی و اشتغال زایی است نه تولید مدرک، ادامه داد : به لطف خدا و با همت اساتید و همکاران گرانقدرم تابستان گذشته بیش از ۵۰ دوره عملی کوتاه مدت و ارزان قیمت ارائه شد که متقاضی به راحتی قادر بود پس از گذراندن این دوره، کسب و کاری راه اندازی کند و دیگر منتظر آزمون های استخدامی نباشد. از جمله این دوره ها میتوان به دوره های تعمیر لوازم خانگی، خودرو، جوشکاری، نصب و تعمیر دستگاه آب تصفیه، برقکاری ساختمان، لوله کشی و … اشاره کرد که با لطف هیات امنای محترم، شرکت دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی در این دوره ها در طول تحصیل رایگان خواهد بود.

دکتر علوی گفت : تصمیم بر این است که دوره های عملی و کوتاه مدت را در مناطق روستایی و حاشیه شهر برگزار نموده تا متقاضیان در محل سکونت خود از خدمات دانشگاه علمی کاربردی بهره مند گردند و بتوانند در محل زندگی خود کسب و کاری راه اندازی نمایند.

وی با بیان اینکه دوره های مذکور برای متقاضیان کم بضاعت، رایگان است افزود : امیدوار هستیم ارائه چنین خدماتی منجر به کاهش فقر و بیکاری شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مرکز آذین شوشتر پیرامون ارتباط موثر آن مرکز دانشگاهی با صنعت خاطر نشان کرد : اقدام بسیار مناسبی در این راستا انجام شد، در گام اول از اساتید خود خواستیم توانمندی های عملی خود را در حوزه تعمیرات، طراحی و حل مشکلات صنعتی بیان نموده و در واقع اعلام کنند چه گره هایی را میتوانند از صنعت باز نمایند، در ادامه کلیه خدمات کاربردی و عملی که این دانشگاه میتواند ارائه نماید در قالب یک کتابچه تدوین و به صنعت ارائه شد، البته امیدواریم با چنین اقداماتی مشکلات صنعت به صورت علمی بررسی و از ظرفیت علمی و عملی اساتید به نحو شایسته استفاده شود.

وی در خصوص برنامه های کارآفرینی این دانشگاه نیز گفت : در نظر داریم با برگزاری استارت آپ های مختلف در حوزه های مستعد تولید شغل، ایده ها، طرح ها و خلاقیت های جوانان و مبتکران را ساماندهی نموده و با معرفی الگوها و ایده های برتر به سرمایه گذاران ایده های جدید و کم هزینه معرفی کرده و هم از صاحبان طرح های برتر حمایت شود تا به امید خدا مشاغل جدید ایجاد شود.

دکتر علوی در پایان اظهار داشت : لازم میدانم از حمایت های بی دریغ هیات امنا و مسئولین محترم دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خوزستان به ویژه جناب آقای دکتر خداپناه ریاست محترم واحد استانی قدردانی نموده، همچنین به طور شایسته از همکاران پرتلاش و اساتید گرانقدر خانواده دانشگاه علمی کاربردی مرکز آذین شوشتر بابت تلاش های صورت گرفته تشکر می نمایم.

به گزارش نسیم خوزستان، سید احسان علوی دارای مدرک دکترا در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی شاهرود، مدرس نمونه دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان در سال ۱۳۹۷ و از نخبگان دانشگاهی کشور و خوزستان محسوب می شود.

درباره نویسنده

7475مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین