درد دل کارگران دوکوهه ؛ حرفی بزنیم اخراج میشویم

درد دل کارگران دوکوهه ؛ حرفی بزنیم اخراج میشویم

تمام کارگران حقوق طلب دارند ولی به هیچ وجه جوابی به آن‌ها داده نمی‌شود و اگر حرفی بزنیم اخراج میشویم ما هم می‌ترسیم که اعتراضی علنی داشته باشیم و به خاطر قطع نشدن بیمه مجبوریم سکوت کنیم.
کارگران شرکت فنی و مهندسی پدیده دو کوهه علی‌رغم حقوق معوقی که برای پرداخت و جبرانش حتی وعده‌ای به آن‌ها داده نمی‌شود سکوت کرده‌اند و دلیل این کار خود را ترس از قطع بیمه و اخراج اعلام می‌کنند.
یکی از کارگران این شرکت گفت: این شرکت با مساحت ۱۰ هزار هکتار و پوشش مناطق مختلف و وسیع از جمله اندیمشک، دزفول، سردشت، سیاه منصور و پروژه‌ هاشم مشغول به فعالیت است.
مسئول و رئیس قبلی این شرکت به دلایلی که یکی از آنها عدم رسیدگی به حقوق کارگران بود جابه‌جا شد و آقای مهدی بزرگی و کریم طاهریان سرپرستان فعلی شرکت می‌باشند.
این در حالی است که حقوق ماهیانه کارگران این شرکت فی الحال ۳ میلیون تومان است و دریافتی خالص امسال علاوه بر دستمزد روزانه که همان انعام هست میشود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که طلب امسال کارگران از شرکت پنج ماه یعنی ۱۸ میلیون تومان بابت امسال این شرکت بدهکار هر کارگر است.
دریافتی سال ۱۳۹۸، دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود که طلب کارگران از شرکت در سال گذشته شش ماه می‌باشد که به احتساب ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان میشود ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بدهی شرکت در سال گذشته به هر کارگر.
و دریافتی سال ۱۳۹۷ دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده که طلب کارگران از شرکت پنج ماه می‌باشد که به احتساب ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می شود ۱۱ میلیون تومان که طلب هر کارگر از این شرکت می‌باشد.
این کارگر ضمن جمع‌بندی بدهی نهایی کارگران اعلام کرد: جمع بدهی شرکت به هر کارگر را اگر بخواهیم حساب کنیم:
در سال ۹۷ ، ۱۱ میلیون تومان
در سال ۹۸ ، ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان
در سال ۹۹ ، ۱۸ میلیون تومان که جمع کل ۴۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌باشد و این در حالی است که این شرکت، پرسنلی ۵۰ نفره دارد.
یکی دیگر از کارگران این شرکت در این رابطه گفت: از مسوولین مربوطه تقاضای رسیدگی به این مسئله و کمک به کارگران بی راه و چاره در این شرکت را دارم.
شما را به خدا در راه رضای خدا و برای رسیدن به رضای خدا به این کار و به حقوق ما و خانواده‌مان رسیدگی کنید و صدای ما را به مقامات بالا برسانید شاید یکی از آنها به کار ما رسیدگی کرد؛ البته با احتساب اینکه سال ۹۷، ۱۱ میلیون تومان چقدر ارزش داشت و در حال حاضر ۱۱ میلیون تومان چقدر ارزش دارد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین