معاون سازمان خصوصی سازی : سهام نیروگاه رامین در بازار بورس عرضه می‌شود

معاون سازمان خصوصی سازی : سهام نیروگاه رامین در بازار بورس عرضه می‌شود

تجمع چند روز گذشته کارکنان نیروگاه رامین اهواز در اعتراض به واگذاری این شرکت به بخش خصوصی نگرانی‌هایی را در بین کارکنان این شرکت و افکار عمومی به وجود آورد.
تجربه واگذاری بنگاه‌های بزرگ اقتصادی در خوزستان نشان داده است زمان زیادی از واگذاری‌ها نمی‌گذرد که شاهد تجمع و نارضایتی نیروی انسانی همان شرکت‌ها به دلیل اخراج عده‌ای از کارکنان همان شرکت با هدف تعدیل نیرو، تعویق حقوق کارکنان، غیر فعال شدن خطوط تولید یا واحدهای تولیدی و… هستیم.
در همین رابطه ابوالقاسم شمسی جامخانه عضو هیئت عامل و معاون قیمت گذاری و آماده سازی بنگاه‌ها سازمان خصوصی سازی نیز اظهار کرد: نیروگاه رامین در فهرست واگذاری وجود دارد اما قرار نیست نیروگاه رامین به صورت جداگانه واگذار شود.
وی افزود: مقرر شد کلیه نیروگاه ها در کشور (۲۳ نیروگاه و شرکت مدیریت تولید برق) به شکل هلدینگ نیروگاهی دربیایند که برای هر کدام از این هلدینگ‌های نیروگاهی حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد پذیرش و عرضه اولیه انجام شود.
عضو هیئت عامل و معاون قیمت گذاری و آماده سازی بنگاه‌ها سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه کنترل نیروگاه رامین نیز به مانند شرکت حفاری دست دولت می ماند، گفت: واگذاری نیروگاه به آن صورت که نگرانی به وجود بیاورد انجام نمی‌شود و چنین برنامه ای را نه سازمان خصوصی سازی و نه دولت دارد.
شمسی جامخانه با بیان اینکه ما فقط در حال آماده سازی و پذیرش این شرکت ها را در بازار سرمایه هستیم، عنوان کرد: اینکه عرضه بعدی چه زمانی است بستگی به رسیدن نتیجه قطعی در خصوص آماده بودن فضای واگذاری در نیروگاه رامین است.
وی بیان کرد: قطعاً آسیب های ناشی از واگذاری به بخش خصوصی که در گذشته رخ داده به صفر خواهد رسید و نخواهیم گذاشت کوچکترین نگرانی برای کارکنان ایجاد شود.
شمسی جامخانه افزود: قرار نیست با خصوصی سازی اشتغال کاهش پیدا کند برعکس باید کارایی، اشتغال و بهره وری در نیروگاه افزایش پیدا کند.
خلیل محمدی مدیر عامل بهره برداری نیروگاه رامین نیز با رد واگذاری نیروگاه رامین به بخش خصوصی، اظهار کرد: تجمع چند روزگذشته یک درخواست صنفی گروهی از نماینده ولی فقیه در استان بود مبنی بر اینکه حق و حقوق کارکنان در صورت خصوصی سازی نیروگاه پیگیری شود.
وی افزود: قرار است سه هلدینگ نیروگاهی غرب، شرق و مرکز کشور تشکیل شود و ۱۰ تا ۱۵ درصد سهام این نیروگاه در بازار بورس ارائه شود اما حاکمیت همچنان دولت است.
مدیر عامل بهره برداری نیروگاه رامین گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور مقر شد بخشی از منابع مالی و نقدینگی با ارائه سهام نیروگاه‌ها به بورس از طریق مردم تامین و پس از محاسبه صورت حساب‌های مالی سود آن را به خریدان سهام نیروگاه‌ها پرداخت می‌شود.
محمدی با بیان اینکه احتمال می‌رود این برنامه تا پایان امسال عملیاتی نشود، عنوان کرد: در صورت ارائه ۱۵ درصد سهام نیروگاه در بازار بورس نیز هیچ اتفاقی به لحاظ تعدیل نیرو نخواهد افتاد و شرکت با همین ساختار به کار خود ادامه خواهد داد.
وی افزود: قطعاً نه قرار است از تعداد نیروی انسانی نیروگاه کم شود و نه تغییری در حقوق و مزایای کسی ایجاد شود و نگرانی‌های به وجود آمده بی دلیل است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین