مردم توان پرداخت ندارند ؛ قبض‌های نجومی آب اهالی یک روستا را غافلگیر کرد

مردم توان پرداخت ندارند ؛ قبض‌های نجومي آب اهالي يك روستا را غافلگير کرد

مردم روستای بردگپی شهرستان ایذه با گله مندی از صدور قبض‌های آب بهای میلیونی خواستار رسیدگی فوری به این مشکل و اصلاح رقم قبض‌های آب صادره شدند.
یکی از اهالی این روستا گفت: رقم میلیونی قبض‌های آب بهای صادره برای اهالی روستای بردگپی که مجاور شهر ایذه است و اقشار کم درآمد و نسبتا ضعیف از نظر مالی در آن سکونت دارند موجب شگفتی و تعجب آنها شده است.
علیرضا کی‌شمس ادامه داد: اخیرا قبض‌های آب بها برای مردم این روستا صادر شده که مبالغ آن موجب اعتراض مردم شده‌است، کسی که در طول چند ماه کل درآمدش به ۳۰ میلیون ریال نمی‌رسد چگونه باید قبض آب ۳۷ میلیونی ریالی پرداخت کند.
وی تصریح کرد: اهالی این روستا گاو، گوسفند و باغ ندارند ضمن اینکه یک مشترک خانگی در روستای بردگپی در روز فقط هفت ساعت آب شرب دارد پس چگونه این مقدار آب بها برای وی منظور شده است.
کی‌شمس با بیان اینکه برخی از خانه های این روستا خالی از سکنه هستند اما قبض آب بها با رقم میلیونی برای آنها صادر شده ‌است تاکید کرد: از مسئولان استان خوزستان و شهرستان ایذه درخواست حل این مشل را داریم چرا که مردم این روستا توان پرداخت مبلغ میلیونی آب بها را ندارند.
وی همچنین از صدور قبض های ۶ ماهه برای اهالی این روستا انتقاد کرد و گفت: این مشکل سال گذشته در روستای کلدوزخ رخ داد و امسال گریبان‌گیر اهالی روستای بردگپی شده‌است، خانواری که تا پیش از این قبض آب بهای وی برای یک دوره ۴۰۰ هزار ریال بود یکباره با ۳۰ میلیون ریال افزایش یافته است.
رئیس آبفا منطقه ایذه درباره قبض های آب‌ بهای صادره برای روستای بردگپی گفت: بردگپی حدود یک هزار و ۱۰۰ مشترک آب شرب دارد که قبض‌ آب بها با مبلغ بالا برای حدود ۱۲۰ مشترک این روستا صادر شده است.سید رامین موسوی ادامه داد: از زمان ادغام آبفای شهری و روستایی، اولین دوره‌ای است که صدور قبض برای مشترکین روستایی انجام گرفته‌است، تعرفه آب روستایی نیز ۵۰ درصد آب شهری است.
وی در توضیح دلیل مشکل رخ داده برای این مشترکین گفت: بررسی‌های مجدد نشان داده است که ارقام ثبت شده در قبض کاملا درست و طبق مصرف کنتور مشترک هستند و قطعا مشکلی در این خصوص وجود ندارد. موسوی افزود: با توجه به این بررسی‌ها، مشکل از دوره‌های قبلی قرائت کنتور و صدور قبض آب است که بنا به هر دلیلی عدد مصرف مشترک کمتر از میزان واقعی در قبض ثبت و مصارف روی هم انباشته شده‌است و حال با قرائت صحیح کنتور قبض‌های آب بها با ارقام جدید صادر شده است. وی از نامه نگاری با آبفای خوزستان برای یافتن راهکار قانونی کمک به این مشترکین خبر داد و اضافه کرد: با توجه به توضیحات ارائه شده، اقدام لازم از جانب آب و فاضلاب منطقه ای ایذه صورت گرفته ‌است و منتظریم آبفای خوزستان برای رفع مشکل آب بهای مردم این روستا یک راهکار قانونی ارائه دهد.
جمعی از دهیاران بخش مرکزی ایذه در اعتراض به صدور این قبوض، اعتراض خود را با نوشتن نامه‌ای به مسئولان نشان دادند، در بخشی این نامه آمده است : با توجه به ادغام آبفای روستایی و آبفای شهری، متاسفانه در این رابطه هیچ‌گونه توجهی به وضعیت معیشتی روستاییان که اکثرا از قشر ضعیف جامعه هستند نشده است، مثلا حق انشعاب منازل شهری و روستایی با یک قیمت محاسبه می‌شود و این بدین معناست که حق انشعاب روستایی ۱۰ برابر افزایش یافته است.
از سوی دیگر افزایش تعرفه‌ آب‌بهای روستاییان که قطب تولید کشور هستند برخلاف شعار سال است. این دهیاران خواهان بررسی و اقدام لازم برای رفع مشکلات حوزه آبفا در مناطق روستایی ایذه شدند.

درباره نویسنده

7477مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین