عضو کمیسیون عمران مجلس : وام ۴۰۰ میلیونی هم کسی را صاحب خانه نمی‌کند

عضو کمیسیون عمران مجلس :  وام 400 ميليوني هم كسي را صاحب خانه نمي‌كند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مهم ترین اقدام برای افزایش تقاضا جهت دریافت تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی، کاهش میزان سود وام و افزایش حداقل مدت زمان پرداخت اقساط است تا با کاهش مبلغ اقساط افراد بیشتری بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.
صدیف بدری با اشاره به طرح وزارت راه و شهرسازی برای افزایش تسهیلات خرید مسکن به ۴۰۰ میلیون تومان، گفت: هر چند که افزایش سقف تسهیلات یکی از مولفه های اصلی در افزایش قدرت مالی خریداران برای تأمین مسکن محسوب می شود، اما چگونگی و شرایط اجرای این طرح بسیار اثرگذار و مهم است.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی شاهد افزایش چشمگیر قیمت مسکن در تمام شهرها از جمله تهران هستیم، به طور مثال میانگین قیمت مسکن در شهری مانند اردبیل در هر متر مربع حدود ۸ میلیون تومان است، این آمارها نشان می‌دهد که وضعیت بازار مسکن به هیچ وجه مناسب نیست.
بدری گفت: در هر صورت تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی مسکن بخشی از هزینه های خرید را پوشش می دهد، اما به طور عمده راه گشا نیست و به تنهایی با این میزان وام نمی توان صاحب مسکن شد. وی ادامه داد: به نظر نمی رسد که متقاضیان دریافت وام خرید مسکن، از تسهیلات ۴۰۰ میلیونی استقبال چندانی کنند، زیرا مبالغ اقساط ماهیانه این تسهیلات بسیار بالا است.
بدری افزود: مهم ترین اقدام برای افزایش تقاضا برای دریافت این تسهیلات، کاهش میزان سود وام و افزایش مدت زمان پرداخت اقساط به حداقل ۲۰ سال است تا با کاهش مبلغ اقساط افراد بیشتری بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند. عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مسئله مهم این است که وزارت راه و شهرسازی و دولت باید برای تأمین مسکن خانوارهای سه دهک پایین جامعه، تسهیلات ارزان قیمت و اراضی رایگان در نظر بگیرد، در غیر این صورت این اقشار نمی توانند صاحب خانه شوند.

درباره نویسنده

7477مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین