قطع برق و آب اهوازی ها به بهانه کرونا ؛ مدعی العموم، استاندار خوزستان و نمایندگان مجلس ورود کنند

قطع برق و آب اهوازي ها به بهانه كرونا ؛ مدعي العموم، استاندار خوزستان و نمايندگان مجلس ورود كنند

متاسفانه مدتی است که خوزستان به دلایل مختلف جولانگاه کرونا شده است.
به گزارش خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان، از روزی که کرونا وارد ایران شده مردم خوزستان درگیر چند نمونه کرونا شدند کرونای چینی و کرونای انگلیسی و حال نیز مدیریت کرونایی!
نمیخواهم پیرامون سوءمدیریت آقایان یا بی خیالی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی اشاره ای کنم زیرا حرف در این خصوص بسیار است.
متاسفانه در پیک اخیر و تلفات سنگین ناشی از کرونای چینی و انگلیسی در خوزستان آقایان به جای حل مشکل صورت مساله را پاک کردند!
آقایان برای کاهش تلفات و قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس راه های زیادی از جمله اعلام زودتر قرنطینه خوزستان، بستن مرزهای استانی با عراق و تعطیلی کامل ادارات و ارگانها داشتند ولی جدیدا مسئولان از جمله ستاد مقابله با کرونا و فرماندار محترم اهواز برای کاهش آمار کرونا، تصمیم عجیبی اتخاذ نموده و دستور قطع برق مرکز کلانشهر را صادر کردند.
این تصمیم آقایان من را یاد اقدام یک شهردار در دوره سوم شورای شهر اهواز انداخت که به دلیل سقوط درخت بر سر یک شهروند دستور داد برای حفظ جان مردم درختان شهر را قلع و قمع کنند!
تصمیم ستاد کرونا و فرماندار اهواز در قطع برق مرکز شهر موجی از نارضایتی شهروندان و اتفاقات ناگوار را به وجود آورده است.
از آنجایی که ساعت ۶ عصر بعد ظهر برق مرکز شهر از جمله نادری، طالقانی، میدان شهدا و … تا ساعت ها به بهانه کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا قطع می شود برق منازل مسکونی، مطب های پزشکان و مغازه دارانی که اجناس حیاتی را در این مناطق به مردم عرضه می کنند نیز قطع می شود و بدتر آن آب منازل هم با رفتن برق قطع می شود و مردم این مناطق از ابتدایی ترین امکانات زندگی محروم می شوند.
معلوم نیست این تصمیم پیشنهاد چه شخص یا ارگانی بود ولی کار هر کسی بود میتوان آن را به عنوان بی سوادترین و بی تدبیر ترین نام برد.
کجای دنیا برای قطع زنجیره انتقال، برق خانه های مسکونی را قطع می کنند و منازل مردم را به اجبار خاموشی می دهند!
در کجای نقطه کره خاکی بخاطر نگه داشتن اجباری مردم در خانه، برق یک منطقه ی دیگر را قطع می کنند!
ساکنین مرکز شهر اهواز چه گناهی کرده اند که در این منطقه زندگی میکنند.
در خوزستانی که قطع برق باعث بی آبی می شود و در شرایطی که متولیان بهداشت برای در امان ماندن از کرونا، شستن دست و صورت را مطرح می کنند قطع عمدی آب چه توجیهی دارد!
قطع برق و آب شرب منازل مسکونی مردم به بهانه کرونا نقص آشکار حقوق شهروندی است و باید مدعی العموم، نمایندگان مجلس و استاندار جدید خوزستان به آن ورود کرده و با مسببان آن برخورد نمایند.
انتظار می رود مسئولان امر در اولین اقدام البته بعد از عذر خواهی رسمی، جلوی این تصمیم نابخردانه و غیر کارشناسی را بگیرند زیرا قطع برق منازل مسکونی مشکلات متعددی از جمله ناامنی، بی آبی و نارضایتی را برای مردم به وجود آورده و در مواردی نیز جان بیمارانی که در این مناطق زندگی می کنند را به خطر انداخته است.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین