پسر احمدشاه مسعود: ما آماده گفت‌و‌گو با طالبان هستیم

پسر احمدشاه مسعود: ما آماده گفت‌و‌گو با طالبان هستیم

به نقل از الشرق الاوسط: «احمد مسعود»، پسر «احمد شاه مسعود»، رهبر فقید افغانستان تاکید کرد که در صورت فراهم شدن شرایط برای صلح و امنیت از خون پدرش که دو روز پیش از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۱ کشته شد، می‌گذرد.

مسعود گفت: «ما آماده گفت‌و‌گو با طالبان هستیم و با این گروه تماس‌هایی داریم، حتی پدرم نیز با طالبان صحبت کرد. او در سال ۱۹۹۶ بدون هیچ محافظی در خارج از کابل با طالبان صحبت کرد و به آن‌ها گفت: شما چه می خواهید؟ اجرای دین اسلام؟ ما نیز مسلمان و خواهان صلح هستیم، پس بیایید با هم کار کنیم».

وی افزود: «با این حال گروه طالبان می‌خواهد هر چیزی را با سلاح تحمیل کند که ما این را نمی‌پذیریم. اگر آن‌ها خواهان صلح هستند، با ما صحبت و همکاری کنند ، ما همه افغان هستیم و صلح برقرار خواهد شد».

مسعود در ادامه گفت: «‌طالبان در دوران پدرم نتوانست شمال را تصرف کند، سپس القاعده او را در نهم سپتامبر کشت، اما من تمایل و آمادگی دارم که برای ایجاد صلح و امنیت و ثبات در کشور خون پدرم را ببخشم».

وی تاکید کرد: «ما آماده‌ایم که از طریق مذاکرات سیاسی با طالبان یک دولت فراگیر تشکیل دهیم، اما آنچه قابل‌قبول نیست تشکیل دولتی افراط‌گراست که نه تنها برای افغانستان بلکه برای منطقه و جهان تهدید جدی خواهد بود».

وی بر اهمیت تمرکززدایی در افغانستان تاکید کرد و گفت: «ما در حال حاضر با طالبان صحبت می‌کنیم و امیدواریم راه‌حلی پیدا کرده و به هر گونه جنگ پایان دهیم. آنها می‌گویند که با تروریسم بین‌المللی مخالف هستند‌، اما ما باید این را به صورت عملی ببینیم. امیدواریم آن‌ها واقعاً این را بخواهند».

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین