استاندار خوزستان : مدیران غیر بومی به محل سکونت‌شان برگردند

استاندار خوزستان : مدیران غير بومي به محل سکونت‌شان برگردند

*اجازه نمی‌دهیم برای یک امضاء کسی را امروز و فردا کنند

استاندار خوزستان گفت: مدیرانی که در خوزستان زندگی نمی‌کنند، هر جا سکونت دارند دنبال شغل مدیریت بگردند؛ نمی‌شود از مزایای استان خوزستان استفاده کنند و لذت آن را جای دیگر ببرند.

صادق خلیلیان در نخستین گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم خوزستان اظهار کرد: خوزستان استان ویژه‌ای است؛ ۴۰ تا ۵۰ درصد منابع و بودجه عمومی کشور از خوزستان تامین می‌شود و رتبه نخست را در بخش کشاورزی دارد و ۱۳ تا ۱۴ درصد منابع غذایی کشور را تامین می‌کند. ۳۳ درصد منابع آبی کشور نیز در خوزستان است.

وی افزود: چنین استانی با ظرفیت‌های زیاد و تنوع قومی گسترده، ویژه است و استاندار این استان نیز ویژه است.

استاندار خوزستان بیان کرد: در دولت تصمیم گرفته شده است که استاندار خوزستان در مواقع لازم به طور مثال ماهانه، در جلسات دولت شرکت کند. در عین حال تصمیم نظام و دولت در همه ابعاد و رده‌ها، کمک برای حل مشکلات خوزستان است و طبیعتا خوزستان حالت ویژه‌ای پیدا کرده است.

وی در خصوص ملاک‌های انتخاب مدیران در خوزستان، گفت: متناسب با بزرگی خوزستان و نقش آن در اقتصاد ملی باید مدیران پاک‌دست و دلسوز برای انجام کار و هم‌تراز با این استان داشته باشیم. مدیران این استان باید با تخصص لازم و مدیریت شایسته کار خود را انجام دهند.

خلیلیان افزود: ملاک انتخاب مدیران، شایسته‌سالاری است و در عین حال باید از ظرفیت‌های بومی استان خوزستان استفاده شود. در خوزستان افرادی داریم که توانسته‌اند در سطح ملی به مقامات بالایی دست یابند بنابراین زمانی که خوزستان منبعی برای نیروهای مدیریتی کشور دارد، چگونه نمی‌توان از این ظرفیت‌های استان استفاده کرد؟

وی تصریح کرد: باید از این منابع انسانی با استفاده از تنوع قومی به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. افراد توانمند، دلسوز، در تراز خوزستان، پاک‌دست و بدون رانت منصوب خواهند شد.

استاندار خوزستان با اشاره به معضل بیکاری، بیان کرد: راهکارهای حل معضل بیکاری مشخص هستند و تنها باید اراده‌ای برای انجام این راهکارها داشته باشیم. در شرایط رکود اقتصادی، یک سری واحدهای تولیدی تعطیل شده یا به حالت نیمه تعطیل درآمده‌اند. ۵۰ درصد واحدهای صنعتی متوسط و کوچک خوزستان که بخش عمده‌ای از تولیدات و اشتغال خوزستان را تامین می‌کنند، فعال هستند و اگر مشکل این واحدهای تعطیل نیز رفع شود و فعال شوند؛ از راه میان‌بر اشتغال ایجاد کرده‌ایم.

وی افزود: استفاده از ظرفیت بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی نیز ارزش افزوده بیشتری برای کشاورزان و کشور ایجاد می‌کند. استفاده از این ظرفیت، با هدف بازارهای صادراتی موجب افزایش ثروت و ایجاد اشتغال در استان خوزستان می‌شود.

خلیلیان گفت: سیاست دولت علاوه بر ایجاد اشتغال به ویژه برای جوانان، توسعه مسکن است. در سفر اخیر وزیر کشور مقرر شد در این راستا در استان خوزستان اقدام شود که زمین را دولت تامین می‌کند و بدین ترتیب هزینه‌های مسکن ۵۰ درصد کاهش می‌یابد. بنابراین با مقداری آورده و تسهیلات بانکی، ساخت و ساز مسکن در خوزستان به سرعت توسعه می‌یابد.

وی بیان کرد: توسعه ساخت و ساز، منجر به ایجاد اشتغال و کنترل قیمت مسکن می‌شود؛ این کار به بیش از ۱۰۰ صنعت متصل به ساختمان کمک می‌کند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: الزام خواهیم کرد در مدیریت‌ها و استخدام‌ها، اولویت با نیروهای بومی باشد مگر اینکه یک نیروی با تخصص ویژه در استان خوزستان موجود نباشد.

استاندار خوزستان بیان کرد: صنایعی در استان خوزستان مستقر هستند که گاه آلودگی ایجاد می‌کنند اما مدیران این صنایع در تهران زندگی می‌کنند و حساب‌ها و پرداخت مالیات این شرکت‌ها در تهران است که دیگر اجازه چنین کاری را نخواهیم داد. این شرکت‌ها مسئولیت‌های اجتماعی خود را نیز به خوبی انجام نمی‌دهند.

وی افزود: سهمی از مالیات این شرکت‌ها متعلق به توسعه خوزستان است و باید این مالیات‌ها در خود استان خوزستان پرداخت شود. حساب این شرکت‌ها نیز باید در بانک‌های خوزستان نگهداری شود تا منابع برای پشتیبانی از صنعت و کشاورزی خوزستان وجود داشته باشد.

خلیلیان تصریح کرد: مدیرانی که در خوزستان زندگی نمی‌کنند، هر جا سکونت دارند دنبال شغل مدیریت بگردند؛ نمی‌شود از مزایای استان خوزستان استفاده کنند و لذت آن را جای دیگر ببرند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه با کسی شوخی نداریم، افزود: اجازه نمی‌دهیم کسی برای یک امضاء، امروز و فردا کند. زمانی که تصمیمی گرفته می‌شود که یک شرکت به وضعیتی برگردد و سر و سامان بگیرد، باید این کار انجام شود.

وی گفت: در یکی از پروژه‌های طرح فاضلاب اهواز، شرکت نفت اجازه کار را نمی‌دهد. معنای این کار چیست؟ مگر می‌شود فاضلاب یک شهر به مجوز یک سازمان موکول شود؟ اگر این گونه است، خود آن سازمان مساله فاضلاب را رفع کند.

خلیلیان تصریح کرد: شرکت‌ها و موسسات موظف هستند به تعهدات خود عمل کنند. دیگر نمی‌توانیم سرنوشت مردم و توسعه خوزستان را به برخی از سهل‌انگاری‌ها و خودخواهی‌ها موکول کنیم.

استاندار خوزستان در پایان گفت : در حال حاضر سینماهایی که در وضعیتی مانند دوران بچگی ما هستند، منسوخ شده‌اند بنابراین باید با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، سینماها با آخرین فناوری روز مجهز شوند.

درباره نویسنده

7474مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین