روزنامه نسیم خوزستان گزارش می دهد ؛ تجهیزات دانشکده دندانپزشکی شهرستان کارون نباید به اهواز منتقل شود

روزنامه نسیم خوزستان گزارش می دهد ؛ تجهیزات دانشکده دندانپزشکی شهرستان کارون نباید به اهواز منتقل شود

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، کوت عبدالله در زمستان سال ۹۱ پیش از ایجاد زیرساخت‌های لازم از شهرستان اهواز جدا شد.

منطقه کوت عبدالله از لحاظ امکانات شهری، بهداشتی، آموزشی، فرهنگی، رفاهی، خدماتی و … دارای پائین ترین سطح می باشد. مردم کوت عبدالله از داشتن کمترین امکانات محروم هستند و می گویند پای هیچ مسئولی در استان به معابر این باز نشده است تا مشاهده کنند مردم در چه وضعیت اسفباری زندگی می کنند.

با توجه به اینکه شهرستان کارون در حاشیه اهواز قرار داشت، از عمران به دور بوده و رنگ مدیریت کارآمد را به خود ندیده است. همچنین اگر کارون به شهرستان تبدیل نمی‌شد، هیچ اتفاقی در ارتباط با عمران و آبادانی آن نیز نمی‌افتاد؛ به هر حال وقتی کارون شهرستان شد اتفاقات خوبی نیز در آن شکل گرفت و راهی برای تحول و توسعه در شهرستان کارون آغاز شد.

یکی از این تحولات بهمن ماه سال ۹۶ رخ داد و این تحول استقرار پردیس خودگردان بین المللی دانشگاه علوم پزشکی اهواز که قبلا در آبادان بوده و امروز در شهرستان کارون قرار دارد ؛ دانشکده پردیس رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را ارائه می کند.

افتتاح این پردیس یکی از کارهای زیرساختی توسعه منابع انسانی در سطح شهرستان کارون بود که می تواند در توسعه این شهرستان نقش اساسی داشته باشد و در صورت استمرار در توسعه نیروی انسانی، آموزش و رشد و گسترش فرهنگ آموزش در شهرستان و منطقه نیز نقش اساسی خواهد داشت.

در این چند سال مردم محروم شهرستان کارون از خدمات دهی این واحد آموزشی دندانپزشکی استفاده می کردند اما چند وقتی است زمزمه انتقال تجهیزات پزشکی آن به گوش شهروندان شهرستان کارون رسیده و مردم محروم این شهرستان از این مسئله بسیار گله مند هستند که چرا باید به جای افزایش امکانات رفاهی و رسیدگی به زیرساخت های شهرستان کارون، اندک تجهیزات را نیز می خواهند به اهواز انتقال دهند.

 

ما مطالبه گر امکانات و ایجاد زیرساخت های لازم برای شهرستان کارون هستیم

هاشم مجدم عضو شورای شهر کوت عبدالله در گفت وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: با توجه به مسئولیت رسیدگی به مسائل شهری، شورای شهر کوت عبدالله نیز مسئله انتقال تجهیزات دندانپزشکی را پیگیری کرده است.

وی با بیان اینکه پردیس شهرستان کارون زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی آبادان است، افزود: طبق بررسی ها تجهیزاتی قرار نیست از دانشکده پزشکی شهرستان کارون جا به جا شود و این موضوع واقعیت ندارد.

عضو شورای شهر کوت عبدالله گفت: جدا شدن کوت عبدالله از اهواز و تبدیل شدن به شهرستان کارون یک اقدام مثبتی بود تا به زیرساخت و امکانات این منطقه رسیدگی شود تا مردم به همه چیز دسترسی داشته باشند اما شهری را بدون زیرساخت تشکیل دادند باید به طور ویژه به این شهر نگاه کنند تا شاکله شهر را داشته باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه از زمانی که شهرستان کارون تشکیل شد تاکنون تنها نام شهرستان را یدک می کشد و از نظر زیرساخت و امکانات شهری به آن رسیدگی نشد.

مجدم افزود: با توجه به اینکه شهرداری مهمترین اداره خدمات رسان به شهری است باید از مدیریت عالی برخوردار باشد و خدمات مطلوبی به شهروندان ارائه دهد.

وی با اشاره به محرومیت شهرستان کارون بیان کرد: ما مطالبه گر امکانات و ایجاد زیرساخت های لازم در شهرستان کارون و شهر کوت عبدالله هستیم و اگر جابه جایی تجهیزات پزشکی صحت داشته باشد و رخ دهد، به شدت نسبت به این اقدام معترض هستیم.

 

شهرستان کارون محروم است و این ظرفیت باید در شهرستان باقی بماند

فرحانی عضو شورای شهر کوت عبدالله نیز در گفت و گو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان در این خصوص توضیح داد: در جلسه شورای تامین موضوع انتقال تجهیزات دانشکده دندانپزشکی پردیس شهرستان کارون به اهواز مطرح شد و بیان کردند که این واحد آموزشی است و درمانگاه نیست.

وی با بیان اینکه وجود پردیس خودگردان بین المللی دانشگاه علوم پزشکی، فرصتی برای محرومیت زدایی شهرستان کارون است، گفت: شهرستان کارون محروم است و این ظرفیت باید در این شهرستان باقی بماند.

عضو شورای شهر کوت عبدالله افزود: بنا به گفته فرماندار شهرستان کارون، دانشجویان واحد پردیس معترض هستند اینکه چرا در زمان انتخاب رشته پزشکی اهواز انتخاب می کردند اما برای آموزش باید به شهرستان کارون بروند به همین دلیل خواهان انتقال به اهواز شدند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه وجود پردیس در شهرستان کارون به رشد فرهنگی و علمی منطقه کمک می کند باید در این شهرستان ابقا بماند و شورای تامین قول پیگیری این مسئله را به ما داد.

 

پاسخ های کوتاه و عدم توضیح مسئولان علوم پزشکی نسبت به انتقال تجهیزات پزشکی از شهرستان کارون به اهواز

دکتر کاملی مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: قرار نیست تجهیزاتی منتقل شود.

علیجانی، معاون دانشکده پردیس خودگردان بین المللی دانشگاه علوم پزشکی نیز عنوان کرد: انتقال تجهیزاتی صورت نگرفته و در حال حاضر واحد دندانپزشکی فعال است.  پردیس از سال ۹۳ به صورت مستمر دانشجو می پذیرفت و پس از آن دانشجویان دانشگاه جندی شاپور به صورت کارآموز دوره کاراموزی خود را در اینجا می گذرانند و از امکانات استفاده می کنند.

وی در پایان تاکید کرد: همه تجهیزات پزشکی پا برجاست.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، با وجود انکار و عدم توضیح مسئولان مربوطه در خصوص انتقال تجهیزات پزشکی و عدم پاسخگویی فرماندار شهرستان کارون به تماس های مکرر خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان، شهروندان محروم کارون خواهان شفاف سازی و مطالبه گر امکانات رفاهی و  ارائه خدمات ضروری در شهرستان خود هستند.

 

 

 

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین