قیمت نجومی “بلیت پروازهای اربعین”/ جاماندگان اربعین حسینی؛قشر ضعیف و کم درآمد

قیمت  نجومی

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، پایانه‌های مرزی استان خوزستان در اربعین حسینی جلوه عشق و ارادت اقوام و اقشار مختلف این استان به حضرت اباعبدلله الحسین(ع) شده است. وقتی که به پایانه‌های مرزی ایران و عراق در خوزستان مراجعه کنید با صف طولانی موکب‌ها حسینی روبه‌رو می‌شوید که مردم این استان عاشقانه برای خدمت به زائران اباعبدلله الحسین(ع) برپا کرده‌اند.

اما در این دو سال اخیر مراسم اربعین حسینی به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا متفاوت شده و زائرانی که هر سال پیاده یا غیر پیاده به زیارت ابا عبدالله می رفتند در این دو سال حسرت زیارت به دلشان مانده است. امسال نیز  جهت سفر به عراق و زیارت شرایط خاصی  از نظر واکسیناسیون و هزینه سرسام آور بلیت سفر به عراق لحاظ شده، که قشر خاصی می توانند زائر کربلا باشند.

قشر ضعیف جامعه و عاشقان سیدالشهدا هر سال با پای پیاده به سوی معشوق می رفتند اما امسال با توجه به شرایط بد اقتصادی هزینه نجومی بلیت از زیارت اربعین محروم هستند و تنها قشرهایی که توان مالی پرداخت هزینه بلیت را دارند، زائر اباعبدالله الحسین هستند؛ جاماندگان امسال اربعین حسینی قشر ضعیف و کم درآمد جامعه است.

دولت عراق سهمیه ۶۰ هزار نفری را برای کشورمان برای اربعین امسال در نظر گرفته و افرادی که دو دوز واکسن زده‌اند و طبق سهمیه، موکب‌ها و استان‌ها و کسانی که اقدامات خدماتی در عراق انجام می‌دهند و هم‌چنین کسانی که شرایط را دارند و تاکنون ثبت نام کردند، اسامی آنها از طریق سازمان حج و زیارت به سفارت عراق اعلام شود تا ویزا به صورت رایگان صادر شود.

طبق اعلام رئیس ستاد اربعین درباره مبلغ بلیط رفت و برگشت: « نرخ بلیت  اعلام شد که از فرودگاه‌های کشور به جز مشهد به عراق، مبلغ رفت و برگشت هر نفر مجموعا ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده تا در این ایام افزایش نرخ بلیط رخ ندهد؛ کسانی که فقط رفت را هوایی می‌روند، مبلغ ۳٫۲۰۰٫۰۰۰ تومان و از مشهد هم ۴ میلیون تومان خواهند پرداخت».

در هر حال روز گذشته و پس از  اخبار  ضدونقیض مختلف بالاخره سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد: «با توجه به اعلام سازمان حج و زیارت مبنی بر آغاز تحویل ویزا به زائران عتبات عالیات، زائران اربعین می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت‌های هواپیمایی داخلی و دفتر خدمات مسافرت هوایی معتبر نسبت به تهیه بلیت پروازهای اربعین حسینی با قیمت مصوب اقدام کنند.»

اما در زمان حاضر و با وجود تمام این اعلام‌های قیمت‌های مصوب بلیت پروازهای اربعین به‌صورت رفت و برگشت شاهد تخلف علنی ایرلاین‌ها در فروش بلیت یک‌طرفه به زائران اربعین هستیم و ایرلاین‌ها از فروش بلیت رفت و برگشت به زائران خودداری می‌کنند!

انتهای پیام/

برچسب :

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین