آغاز همکاری شیلات و بنیاد برکت برای کارآفرینی در خوزستان

مدیر کل شیلات خوزستان، گفت: این اداره کل در حال حاضر، با بهره مندی از نیروی انسانی متخصص و کارآمد سفیران مجرب و فنی را به منظور شناسایی و به کارگیری ظرفیت های اشتغالزایی در مناطق مختلف استان معرفی می نماید.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، فتح اله ابوعلی، در جلسه مشترک با مجریان بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان خوزستان با هدف حمایت از اشتغال و کارآفرینی اظهار داشت: امروز شیلات و آبزیان یکی از ظرفیت های مهم در بحث تامین امنیت غذایی پایدار و اشتغالزایی در کشور به شمار می رود.

وی، افزود: طرح های زود بازده شیلاتی فرصتی است که با اعمال مدیریت و برنامه ریزی اصولی ضمن فراهم ساختن زمینه های شغلی مستقیم و غیرمستقیم علاوه بر توسعه شیلات استان در شکوفایی اقتصادی منطقه ای و ملی نقش ارزشمندی ایفا می نماید.

مدیر کل شیلات خوزستان خاطرنشان کرد: رشد و توسعه آبزی پروری در خوزستان با توجه به ظرفیت‌های خوب، شرایط اقلیمی و محدودیت‌ها در تامین آب شیرین در این استان، یکی از مهمترین برنامه‌های دردست اجرا است.

ابوعلی ادامه داد: پرورش ماهی در قفس روش جدیدی است که در سال های اخیر رونق پیدا کرده است و امسال برای نخستین بار این طرح در سد مارون و در منطقه هندیجان ( در دریا ) عملیاتی خواهد شد و طرح های مشابه ای نیز در دست مطالعه و پیگیری است.

مدیر کل شیلات خوزستان تاکید کرد: پرورش ماهی یک کسب و کار مطمئن است و با حداقل سرمایه گذاری و بهره گیری از دانش و مهارت فنی می توان مشاغل خرد و خانگی متنوع و زیادی در شهرستان ها و روستاهای کم برخوردار استان فراهم نمود.

ابوعلی بیان کرد: اداره کل شیلات خوزستان، در حال حاضر، با بهره مندی از نیروی انسانی متخصص و کارآمد سفیران مجرب و فنی را به منظور شناسایی و به کارگیری ظرفیت های اشتغالزایی در مناطق مختلف استان معرفی می نماید.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید در زمینه جذب سرمایه‌گذار در خوزستان مقررات زدایی و موانع جذب سرمایه‌گذار برطرف شود ادامه داد: برای جذب سرمایه‌گذاران باید فضای کسب و کار را در درون استان بهبود ببخشیم و بخش عمده ای از مشکلات موجود در اقتصاد و صنعت شیلات استان با تسهیل در روابط برای جذب سرمایه گذار و رونق تبادلات کالایی برطرف می شود.

نماینده بنیاد برکت نیز در ادامه این جلسه گفت: توسعه و پیشرفت همه‌جانبه و پایدار استان خوزستان به ویژه محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم، کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش رضایت‌مندی و امید به زندگی در مردم و کاهش مهاجرت از روستاها و شهرستان های کم برخوردار از جمله اهداف عمده بنیاد برکت محسوب می شود.

دزفولی، به حمایت ویژه از اشتغال و کارآفرینی از طریق اعطای تسهیلات در منطقه اشاره کرد و خواستار تسهیل صدور مجوزهای تامین آب از سوی سازمان آب و برق در برخی از شهرستان ها شد.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین