بودجه ۱۴۰۱ را بدون کسری بودجه تدوین خواهیم کرد

بودجه ۱۴۰۱ را بدون کسری بودجه تدوین خواهیم کرد

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تلاشهای دولت برای بازگشت ثبات به اقتصاد کشور گفت: بودجه ۱۴۰۱ را بدون کسری بودجه تدوین خواهیم کرد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، مسعود میرکاظمی در روز آمار گفت: تا ۴ سال، ماهانه ۱۰ هزار میلیارد تومان تعهد پرداخت اوراق بدهی داریم با وجود این، اجازه ندادیم برای این پرداخت‌ها به افزایش پایه پولی متوسل شویم.

وی افزود: در اقتصاد پر از نوسان با وجود ۴ هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی، تولید همیشه بدون پول می‌ماند.

میرکاظمی با اشاره به فشار‌هایی که در منابع و مصارف وجود دارد و همچنین بدهی‌هایی که موعد باز پرداخت آن سررسیده است گفت: ما باید تا ۴ سال آینده ماهی ۱۰ هزار میلیارد تومان، بدهی اوراق سال‌های قبل را پرداخت کنیم که این موضوعات، قدرت مانور اقتصادی را از ما می‌گیرد.

وی یادآور شد: با همه این مشکلات، اجازه ندادیم برای پرداخت این بدهی ها، به افزایش پایه پولی متوسل شویم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به سفر‌های استانی دولت گفت: در گذشته در سفر‌های استانی عمده مشکلات مطرح شده مردم، مسئله مسکن و وام اشتغال بود، اما امروزه در سفر‌های استانی، مردم بیشتر مشکلات معیشتی را مطرح می‌کنند که این یک زنگ خطر است.

میرکاظمی ادامه داد: باید در بهره وری سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف، تغییرات و اصلاحاتی صورت گیرد که در این زمینه نقش سازمان ملی آمار باید پررنگ‌تر شود.

وی گفت: قرار است در سال ۱۴۰۱ با همکاری مجلس، تغییراتی صورت گیرد که نخستین تغییر بر اساس برنامه ریزی، رشد اقتصادی با محوریت بهره وری است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تلاشهای دولت برای بازگشت ثبات به اقتصاد کشور افزود: بودجه ۱۴۰۱ را بدون کسری بودجه تدوین خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه سعی می‌شود با برنامه‌های در نظر گرفته شده تا پایان ۱۴۰۰, امنیت پولی ایجاد کنیم، افزود: این برنامه‌ها تا ۱۴۰۱ برای رسیدن به یک ثبات جدی تر، دنبال می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب :

درباره نویسنده

1223مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین