حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی فقط به قشر ضعیف جامعه فشار وارد می‌کند

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: حذف مقطعی و یک شبه ارز ۴۲۰۰ تومانی و عدم توجه به عوارض این اقدام، قطعا فقط به قشر ضعیف و متوسط جامعه فشار وارد می‌کند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، مجتبی یوسفی  در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، اظهار داشت: تامین کالای اساسی مردم به ارز ۴۲۰۰ تومانی گره خورده است و اینکه عده‌ای می‌گویند ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف می‌کنیم باید به این مساله توجه داشته باشند که این ارز برای تامین کالای اساسی مردم در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در شرایط اقتصادی و تورم کشور که زندگی مردم به ویژه اقشار متوسط و ضعیف به سختی می‌گذرد، حذف ارز ۴۲۰۰ آن هم یک شبه، شدنی نیست زیرا نباید اقتصاد را به صورت خطی ببینیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی توضیح داد: عده‌ای بر این باورند که با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت می‌یابد، در صورتی که قطعا به این شکل نخواهد بود و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بر روی قیمت همه اقلام و حتی حمل و نقل نیز اثرگذار است.

وی افزود: حذف مقطعی و یک شبه ارز ۴۲۰۰ تومانی و عدم توجه به عوارض این اقدام، قطعا فقط به قشر ضعیف و متوسط جامعه فشار وارد می‌کند و زندگی آن‌ها را با مشکلات بیشتری مواجه خواهد کرد. این کار همچنین فشار مضاعفی را به تولید کننده واقعی وارد خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب : ,

درباره نویسنده

1206مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین