مصوبه ممنوعیت عرضه برنج محلی خوزستان لغو شد

مصوبه ممنوعیت عرضه برنج محلی خوزستان لغو شد

مصوبه ممنوعیت عرضه برنج محلی خوزستان روز پنجشنبه از سوی استانداری به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ابلاغ شد ولی با پیگیری‌ انجام شده و درخواست شالیکاران ، در کمتر از سه روز لغو شد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان،  شماری از شالیکاران خوزستان روز شنبه در اعتراض به این مصوبه که در یکی از کارگروه های شورای تامین استان مصوب شده بود، مقابل ساختمان استانداری تجمع کرده و مصرانه خواستار لغو این تصمیم شدند.

مسعود اسدی در گفت و گو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان درباره این مصوبه گفت: چنانچه مصوبه ممنوعیت خروج برنج از خوزستان پابرجا می‌بود شالیکاران متحمل ضرر و زیان زیادی می‌شدند.  با لغو این مصوبه، آرامش به بازار برنج محلی استان باز خواهد گشت.

وی افزود: امسال حدود ۱۰۳ هکتار از زمین های کشاورزی خوزستان با وجود خشکسالی و ممنوعیت، زیرکشت برنج محلی به ویژه عنبربود قرار گرفت که پیش بینی می‌شود ۵۰۰هزار تن شالی برداشت و حدود ۲۳۰هزار تن برنج سفید وارد بازار مصرف شود.

اسدی افزود: مصرف برنج محلی تولیدی خوزستان حدود ۸۰هزار تن است و مازاد تولید برنج حدود ۱۵۰ هزار تن است که باید راهی بازار استان‌های دیگر شود.

انتهای پیام/

برچسب : ,

درباره نویسنده

1217مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین