خوزستان در واکسیناسیون روستایی از متوسط کشوری عقب است/ ضرورت تمرکز تبلیغ واکسیناسیون در مناطق روستایی خوزستان

خوزستان در واکسیناسیون روستایی از متوسط کشوری عقب است/ ضرورت تمرکز تبلیغ واکسیناسیون در مناطق روستایی خوزستان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: یکی از عواملی که منجر به کاهش رتبه خوزستان در جدول کشوری واکسیناسیون شده، واکسیناسیون روستایی است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز دکتر عرفان مردانی با بیان اینکه آمار پایین واکسیناسیون در روستاها منجر به کاهش رتبه خوزستان در جدول کشوری واکسیناسیون شده، اظهار داشت: واکسیناسیون در جمعیت شهری خوزستان ۸۰ درصد و تقریبا مشابه وضعیت میانگین کشوری (۸۲ درصد) می باشد اما واکسیناسیون مناطق روستایی استان اکنون ۶۵ درصد است.

وی افزود: لازم است فعالیت های ایجابی و تبلیغی در راستای ترویج واکسیناسیون، با تمرکز بیشتری بر مناطق روستایی استان خوزستان صورت بگیرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: میزان پوشش واکسیناسیون در جمعیت تحت پوشش کلانشهر اهواز ۸۵ درصد و بالاتر از میانگین کشوری است.

وی ادامه داد:  علاوه بر اهواز، جمعیت هشت شهر دیگر استان شامل بهبهان، دزپارت، آغاجاری، گتوند، رامهرمز، امیدیه، اندیمشک، شوشتر و هندیجان نیز بیش از ۸۰ درصد واکسینه شده اند که این رقم در شهرهای بهبهان و دزپارت به ترتیب ۸۹ و ۸۸ درصد بوده و از شهرهای دارای پوشش بالا در کشور محسوب می شوند.

مردانی گفت: اما پوشش واکسیناسیون کمتر از ۶۵ درصد در برخی شهرستان ها از قبیل شادگان، کارون ، دشت آزادگان ، اندیکا، باوی، خرمشهر ، حمیدیه، کرخه و هویزه منجر به تنزل رتبه کشوری استان خوزستان در جدول ملی واکسیناسیون شده است.

وی افزود: در شهری مثل شادگان ۴۸ درصد از جمعیت واکسن زده اند و فقط ۱۵ درصد از این افراد ۲ دُز واکسن دریافت کرده اند که باید با آسیب شناسی و رفع موانع، زمینه را برای افزایش پوشش واکسیناسیون در این مناطق فراهم کرد.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1206مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین