این هفته صورت می گیرد ؛ انتصاب مدیران پروازی و غیر بومی در شهرداری اهواز و سکوت شوراییان، نمایندگان مجلس، فرمانداری و استاندار خوزستان

در ایامی که دو استان مهم کشور با هم بر سر موضوع مهم آب چالش های اساسی دارند، اخبار نگران کننده ای به گوش می رسد که اگر واقعیت داشته باشد باید سیر دل برای این داستان گریه کرد و فاتحه این شهر و استان را هم خواند.

بعد از اقدام جنجالی اعضای شورای شهر اهواز در انتخاب یک مدیر میانی و البته نه چندان مطرح از دیار اصفهان برای تصدی مدیریت شهری (شهردار اهواز) و نارضایتی های گسترده توده مردم، نخبگان، کارکنان شهرداری و … از این انتخاب که چرا علیرغم وجود افراد بزرگ و توانمند بومی در استان یکی از مدیران معمولی اصفهان را برای شهرداری اهواز انتخاب کردند حواشی زیادی بوجود آمد!

بعد از کم محلی و بی اعتمادی شوراییان به افراد سرشناس و مطرح بومی و اصرار برار انتخاب شهردار اصفهانی، امروز خبر رسیده که آقای شهردار غیر بومی که با لشکری از دیار خود به اهواز آمده قصد دارد حداقل ۴ یا ۵ معاون خود و تعدادی از مدیران سازمان ها (منهای مشاوران) را از همشهریانش منصوب کند!

هنوز یک ماه از سخنان رئیس جمهور و استاندار خوزستان و نمایندگان مجلس بر موضوع بومی گزینی و مخالفت با انتصاب مدیران پروازی و غیر بومی نمی گذرد ولی گویا گوش شنوایی در استان و اهواز وجود ندارد و در استان قحط الرجال است!

در ایامی که خوزستانی ها بر سر موضوع حیاتی آب با استان اصفهان چالش های اساسی دارند و لابی مافیای آب ولکن انتقال آب کارون نیست این اقدام احتمالی شهردار اهواز و سکوت شوراییان،نمایندگان مجلس، فرمانداری و استانداری خوزستان بسیار ابهام انگیز است.

شورای شهر ششم اهواز قرار بود برای جریان جوان انقلابی و حزب اللهی بومی کادر سازی کند ولی آوردن معاونین و برخی مدیران از اصفهان قطعا به تحقیر افراد با لیاقت و توانمند بومی بالاخص شاغلین در شهرداری اهواز منجر می شود و در ضمن به انتصاب مدیران پروازی و غیر بومی هم کادر سازی نمی گویند.

در استان، شهر و شهرداری اهواز افرادی هستند که حداقل ١٠ سر و گردن از افرادی که قرار است از اصفهان به عنوان مدیر به اهواز بیایند شاخص تر و بالاتر وجود دارد!

آیا تصمیم گیران و مدیران اصفهانی نیز اجازه می دهند یک خوزستانی یا اهوازی با همین رزومه، شهردار اصفهان شود!؟
آیا اعضای شورای شهر اصفهان اجازه می دهند یک خوزستانی یا اهوازی معاون شهردار، مدیر منطقه یا مدیر عامل سازمان شود؟
با کمال احترام به عزیزان و مردم شریف اصفهان این نکته را یادآور می شوم که اگر این افراد توانمند و … بودند در شهر و استان خودشان خدمت می کردند!

در پایان؛ دادن تاییدیه استعلام از مراجع حراستی و انتصاب افراد غیر بومی در شهرداری اهواز به عنوان معاون، مدیر منطقه یا مدیر عامل و سکوت مسئولان، ظلمی است که قطعا فراموش ناشدنی بوده و آقایان مطمئن باشند آه دلسوزان و کارکنان شهرداری گریبان شوراییان و تصمیم گیران برای این شهر را خواهد گرفت.

حسن سلامت دوم – روزنامه نگار خوزستانی

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین