برداشت آب در مناطق بالا دست خوزستان براساس سهمیه صورت می گیرد

استاندار خوزستان گفت: به منظور حفظ حق‌آبه پایین دست مقرر شد نحوه برداشت آب در مناطق بالا دست براساس قراردادها و سهمیه تعیین شده باشد.

 به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، صادق خلیلیان استاندار خوزستان در نشست بررسی وضعیت منابع و مصارف آب در حوضه رودخانه‌های استان به ویژه حوضه کرخه با اشاره به تامین آب برای کشاورزان، اظهار داشت: در هفته‌های اخیر به دلیل نحوه برداشت از بالادست مشکلاتی برای مناطق پایین دست رودخانه‌های کرخه و همچنین کارون و مارون بروز پیدا کرده که در نشستی با حضور مدیران مربوطه و فرمانداران تمهیدات لازم در این زمینه اتخاذ شد.

وی افزود: به منظور حفظ حق‌آبه پایین دست مقرر شد نحوه برداشت آب در مناطق بالا دست براساس قراردادها و سهمیه تعیین شده باشد.

استاندار خوزستان گفت: در شهرستان‌های هویزه، حمیدیه و سوسنگرد در جهت بهبود نسبی وضع کشت کشاورزان اقداماتی برای افزایش و تامین میزان آب انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد همزمان با قراردادهایی که سازمان آب و برق با کشاورزان منعقد می‌کند، جهاد کشاورزی نیز قراردادهای بیمه کشاورزان را بر اساس خود اظهاری آنها منعقد نماید تا خسارت‌های احتمالی از طریق بیمه پرداخت شود.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1217مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین