پیگیری پرداخت مطالبات ۱۴۰۰ پرستاران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به پیگیری مطالبات پرستاران گفت: در سال ۱۴۰۰ برخی مطالبات پرسنل پرداخت نشده است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در آیین تجلیل از پرستاران نمونه که امروز برگزار شد،اظهار داشت:خوشبختانه پس از دو سال تلاش، مقاومت، پایداری و جهاد، خداوند این فرصت را به ما داد که زیر یک سقف دور هم جمع شویم و این مراسم را مانند سال‌های گذشته برگزار کنیم.

وی افزود: مدافعان سلامت در دو سال گذشته شبانه‌روز وقت گذاشتند و از جان گذشتند تا نفسی از نفس‌های مردم کم نشود. در این مدت کسی از مردم پیدا نمی‌شود بگوید تخت پیدا نکرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در خوزستان تقریبا هفت هزار تخت داریم اما گاهی اوقات روزانه تا ۶۰۰ بیمار در بیمارستان‌ها بستری می‌شدند و روزانه ۱۰ درصد به تخت‌ها اضافه می‌شد. در پیک کرونای انگلیسی در بازه زمانی هر هفت روز تعداد بیماران‌ها دو برابر شد اما همکاران طرح نویی درانداختند و کلینیک‌های سرپایی رمدسیویر از دانشگاه علوم پزشکی اهواز آغاز شد و به همه کشور گسترش یافت به گونه‌ای که وزیر بهداشت در ستاد ملی مقابله با کرونا در حضور رئیس جمهور اعلام کرد که ۱۴۲ هزار تخت در کشور وجود دارد اما ۲۰۰ هزار نفر به این روش درمان شدند.

وی افزود: در برخی شرایط، بخش دیالیز بیمارستان‌ها به ICU یا مهد کودک‌ها و کتابخانه‌ها را به بخش تبدیل کردند و همه ظرفیت‌ها را به کار گرفتند و سنگ تمام گذاشتند. اگر اکنون آرامشی بر استان خوزستان حاکم است مدیون تلاش همه همکاران هستیم که لحظه‌ای عقب ننشستند و از انجام تکالیف الهی، قانونی و اجتماعی کم نگذاشتند و آبروداری کردند و این مجموعه را سرافراز کردند.

ابول نژادیان عنوان کرد: با وجود اینکه در این مدت همکاران از جان مایه گذاشتند، بسیاری از حق و حقوق قانونی خود را نگرفتند که بارها بنده و استاندار با وزیر بهداشت و رئیس جمهور نامه‌نگاری کردیم. ضریب خوداتکایی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۴۲ درصد است یعنی درآمدهای دانشگاه می‌تواند ۴۲ درصد هزینه‌های خود را پوشش دهد. خدمات بهداشت و فوریت‌های پزشکی رایگان است. همچنین سالانه تعرفه‌ها ۵ تا ۸ درصد افزایش می‌یابد اما هزینه‌ها در یکی دو سال گذشته افزایش یافته که این مساله خود اتکایی دانشگاه را کاهش داده است.

وی با اشاره پیگیری مطالبات پرستاران تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ برخی مطالبات پرسنل پرداخت نشده است. البته حقوق پرسنل به موقع پرداخت شده است اما اضافه کار این پرسنل تا مرادماه پرداخت شده و کارانه امسال تاکنون پرداخت نشده است. حق مسکن نیز تا شهریورماه امسال پرداخت شده است که امیدواریم این موارد که مهمترین مطالبه کارانه است زودتر پرداخت شود.

انتهای پیام

درباره نویسنده

1223مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین