شناسایی۲۵۳ بیمار مبتلا به آنفلوآنزا در خوزستان/۶ نفر بر اثر آنفلوآنزا جان باختند

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، دکتر فرهاد ابول نژادیان امروز در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان با اشاره به ۱۶ مورد مرگ ناشی از کرونا در هفته گذشته در استان خوزستان اظهار داشت: این آمار نسبت به هفته قبل آن تغییری نداشته است.

وی افزود: اکنون تعداد بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های خوزستان شامل افراد مشکوک و قطعی به ۱۵۰ نفر رسیده که از این تعداد ۷۹ نفر در بخش عادی و ۷۱ بیمار در بخش های ویژه بستری هستند.

ابول نژادیان با بیان اینکه تاکنون پنج میلیون و ۵۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است، گفت: ۸۱.۲ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان یک دُز و ۷۹ درصد جمعیت افراد ۱۲ تا ۱۷ سال نیز علیه کرونا واکسینه شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: از هفته قبل بخشی از بیمارستان رازی که اولین سنگر در بیماری کرونا بود، به حالت عادی و سبز برگشته به گونه ای که یک چهارم مراجعان به این مرکز درمانی بیماران غیرکرونایی بودند.

وی ادامه داد: روز گذشته ۵۰ درصد افرادی که در این بیمارستان پذیرش شدند غیرکرونایی بودند و اکنون ۱۰ درصد بیماران بستری در بیمارستان رازی غیرکرونایی بوده و در قسمت سبز بیمارستان تحت مراقبت هستند.

دکتر ابول نژادیان افزود: موارد بیماری کووید ۱۹ در استان خوزستان طی هفته منتهی به ۱۹ آذرماه نسبت به هفته قبل آن ۲۵.۴ درصد کاهش یافته همچنین موارد بستری ۲۸.۹ درصد افزایش یافته است ضمن اینکه موارد فوت نیز تغییری نسبت به هفته قبل نداشت

وی با اشاره به بیماری آنفلوآنزا گفت: ۲۵۳ بیمار مبتلا به آنفلوآنزا در استان خوزستان شناسایی شدند و تاکنون ۶ نفر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا در این استان جان باختند.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1223مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین