توقف کامل صنایع آلاینده امکان‌پذیر نیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به صدور دستورالعمل به حداقل رساندن میزان انتشار آلاینده‌ها توسط شرکت‌های مسئول آلایندگی در اهواز و دیگر شهرهای صنعتی خوزستان، گفت: درخواست توقف کامل یک صنعت امکان‌پذیر نیست و ما نیز این درخواست را از این شرکت‌ها نداشته‌ایم.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، محمدجواد اشرفی ، با اشاره به آلودگی هوای اهواز در روزهای اخیر اظهار داشت: از ابتدای هفته جاری به دلیل شرایط پایداری دما و جو، استقرار آلاینده‌های ناشی از فعالیت‌های انسانی اعم از تردد خودروها، فعالیت شرکت‌های صنعتی و نفتی شانس افزایش آلودگی را بالا برد.

وی با اشاره به تاخیر دو ساعته آغاز فعالیت ادارات اهواز و کارون در روز دوشنبه به علت پیش‌بینی تدوام پایداری هوا افزود: با توجه به اینکه وارونگی هوا بیشتر در صبح رخ می‌دهد، با کاهش ترددهای شهری می‌توانیم به روند کاهشی آلودگی کمک کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به چگونگی فعالیت صنایع در شرایط پایداری هوا، تصریح کرد: در خصوص فعالیت شرکت‌های مسئول آلایندگی، دستورالعمل فوری برای به حداقل رساندن میزان انتشار آلاینده‌ها داده شد تا از فعالیت‌هایی که امکان توقف آن‌ها وجود دارد، جلوگیری شود اما درخواست توقف کامل برخی صنایع امکان‌پذیر نیست و ما نیز این درخواست را از این شرکت‌ها نداشته‌ایم.

وی افزود: حتی در شرایط اضطرار، توقف کامل فعالیت برخی صنایع آلاینده ممکن نیست زیرا از نظر فرآیندی نمی‌توان برخی صنایع را متوقف کرد و ممکن است توقف و راه‌اندازی مجدد منجر به ایجاد آلودگی بیشتری شود.

اشرفی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود از ظهر امروز با ورود سامانه بارشی ضعیف، روند کاهشی آلودگی آغاز شود اما از روز چهارشنبه تا آخر هفته مجددا شاهد پایدرای جو خواهیم بود.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1217مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین