در نشست کارگروه امداد و نجات استان مطرح شد؛ خرمشهر – اهواز، مرگبارترین محور خوزستان

در نشست کارگروه امداد و نجات خوزستان با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه امسال بیشترین عملیات امداد و نجات جاده‌ای مربوط به محور مشراگه – رامهرمز – اهواز و بیشترین آمار تلفات مربوط به محور خرمشهر – اهواز بوده است، بر لزوم توجه به زیرساخت‌ها در محورهای استان تاکید شد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، دکتر علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستاندر نشست کارگروه امداد و نجات خوزستان که در شورای پدافندغیرعامل برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه تصادفات مرگباری در محورهای مواصلاتی استان خوزستان رخ داده که بی‌سابقه بوده و نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته که نگران‌کننده است.

وی افزود: باید در عرصه‌های مختلف به ویژه در حوزه آموزش بیش از پیش تلاش شود و فرهنگ‌سازی را در اولویت فعالیت‌ها قرار داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به طرح پیشنهاد راه‌اندازی شهرک ترافیک در شهرستان خرمشهر، گفت: کمپین‌هایی نیز در این خصوص به راه افتاده که امید است با همکاری پلیس راهور و سایر مجموعه‌ها این اقدامات بیشتر و موثرتر شوند.

خدادادی به زیرساخت‌های استان خوزستان و میزان تردد بالا در محورها اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر در این زمینه شد.

علی پهلوان معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان نیز با ارائه گزارشی از عملیات‌های امداد و نجات، گفت: در ۱۰ ماه امسال ۹۵۹ تیم امداد و نجات به ارائه خدمت پرداخته و یک هزار و ۷۶۲ نفر درمان سرپایی دریافت کرده‌اند، ۴۵۸ نفر به مراکز درمانی انتقال داده شده و ۱۱هزار و ۲۵۴ نفر نیز اسکان اضطراری یافته‌اند.

وی افزود: در این بازه زمانی عملیات‌های امدادرسانی در آتش‌سوزی‌ها هشت مورد، سیل و آبگرفتگی منازل ۱۶ مورد، برف و کولاک سه مورد، زلزله با بزرگی بیش از ۴ ریشتر ۹ مورد، حوادث جاده‌ای ۳۲۰ مورد، دریایی و ساحلی ۲۷ مورد، کوهستان ۴۷ مورد و خدمات شهری و حضوری ۱۹۸ مورد به ثبت رسیده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: بیشترین عملیات امداد و نجات جاده‌ای مربوط به محور مشراگه – رامهرمز – اهواز با ۴۹ حادثه و بیشترین آمار تلفات مربوط به محور خرمشهر – اهواز با ۱۲ فوتی بوده است.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین