امام جمعه اهواز: انقلاب اسلامی، انقلاب معنویت بود

 امام جمعه اهواز با بیان اینکه هدف از انقلاب اسلامی رسیدن به تمدن اسلامی بوده است، گفت: زمانی که اسلام به معنی واقعی کلمه پیاده سازی شود، قطعا همه چیز از جمله رفع مشکلات اقتصادی در آن وجود دارد. انقلاب اسلامی، انقلاب شکم و مادی نبود و انقلاب معنویت بود.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز  با تاکید بر داشتن سبک زندگی قرآنی و اهل بیت (ع) اظهار داشت: زیارت جامعه کبیره امام هادی (ع) کوتاه ترین و کامل ترین متون امام شناسی است که به روشنی مرزهای شفاف توحید، نبوت و امامت را به دور از هر گونه غلو تبیین می کند؛ شیعه این سرمایه ارزشمند را دارد اما قدر آن را نداند.

وی افزود: مهمترین بعد معرفتی این زیارت نامه این است که باید آن را تفسیر قرآن ناطق بدانیم و مفسر واقعی قرآن، امام علی (ع) و خاندان بزرگ ایشان است.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: یکی از آموزه های مهم زیارت جامعه کبیره، کارکردهای آن است که مهمترین کارکرد آن سبک زندگی اسلامی فردی و اجتماعی انسان ها است.

موسوی فرد در بخشی دیگر از سخنان خود با تبریک حلول ماه رجب، بیان کرد: سه ماه رجب، شعبان و رمضان فرصت هایی برای تطهیر نفس فراهم می کنند.

وی با تبریک فرا رسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انسان باید در مورد انقلاب اسلامی چند سوال از خود بپرسد؛ چرایی انقلاب، چگونگی انقلاب، دستاوردهای انقلاب و آینده انقلاب اسلامی، سوال هایی هستند که باید یک انسان از خود بپرسد.

موسوی فرد عنوان کرد: هدف از انقلاب اسلامی رسیدن به تمدن اسلامی بوده است؛ زمانی که اسلام به معنی واقعی کلمه پیاده سازی شود، قطعا همه چیز از جمله رفع مشکلات اقتصادی در آن وجود ندارد. انقلاب اسلامی، انقلاب شکم و مادی نبود و انقلاب معنویت بود.

امام جمعه اهواز افزود: به گواه تاریخ، ایران اسلامی همیشه مورد طمع دیگر کشورها و قدرتمندان عالم بوده است. با انقلاب اسلامی دست قدرت آمریکای جهان خوار را کوتاه کردیم. تا زمانی که پهلوی بود منافع ما تامین می شد اما پس از سقوط پهلوی، آمریکا از کشور خارج شد و آمریکا خسارت بزرگی دید.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تاکید بر روشن گری در مورد انقلاب اسلامی گفت: قبول دارم در هشت سال اخیر به دست افراد آلوده که برای کمک به آن طرفی ها آمدند، سفره مردم تنگ شد.

امام جمعه اهواز بیان کرد: انقلاب اسلامی بر علیه ظلم انجام شد. همچنین چهار عنصر خدا، مردم متحد و آگاه، آموزه های اسلام ناب و شهادت طلبی و رهبری و ولایت فقیه ،در چگونگی انقلاب تاثیر داشتند.

موسوی فرد با بیان اینکه مطالبات معنویت باید انجام شود، اظهار کرد: برخی برای به دست آوردن رای و برخی برای دیگر کارها، بعضی از مطالبات نا به حق را در این نظام نهادینه کردند. در حالی که مطالبه اصلی این است که با انقلاب اسلامی حکومت اسلامی به معنی واقعی کلمه محقق شود و دست آنهایی که فساد ایجاد می کنند، کوتاه شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی دارد، گفت: کسانی پس از انقلاب اسلامی، خود و خاندانشان ادعای خدایی می کردند و دستگاه قضا موارد زیادی از قدرتمندان متکی به بیرون از کشور را به اعدام محکوم کرده است.

امام جمعه اهواز گفت: قبل از انقلاب اسلامی دانشگاه ها چه خدماتی برای ایران اسلامی داشتند؟ با انقلاب اسلامی دانشگاه ها منشاء خیر و برکات شدند و علم در جای خود قرار گرفت.

وی بیان کرد: تضمین سواد، امنیت، تمامیت ارضی و به اوج رساندن مشارکت مردم در مسائل سیاسی و موضوعات اجتماعی، ارتقای شگفت آور بینش سیاسی در مردم، سنگین کردن کفه عدالت در تقسیم کردن امکانات کشور و افزایش چشمگیر معنویت برخی از دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند. موتور پیشران کشور در دست علم و فناوری، ایجاد زیرساخت های حیاتی، اقتصادی و عمرانی است.

موسوی فرد با تاکید بر کاهش فاصله طبقاتی بیان کرد: امروز رئیس جمهور انقلابی مان، به مجلس شورای اسلامی لایحه داده تا عدالت در حقوق رعایت شود. در نظام اسلامی نباید یکی در عرش باشد و یکی در فرش. اکنون مشاهده می شود که رئیس دستگاه قضا برای خشکاندن ریشه فساد در جای جای کشور در حال تلاش است که این موارد برخی از برکات نظام جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین