فوت ناشی از سویه اُمیکرون در کودکان خوزستانی گزارش نشده است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه تاکنون فوت ناشی از سویه اُمیکرون در کودکان خوزستانی گزارش نشده است گفت: حدود ۲۰ درصد بیماران ناشی از کرونا در خوزستان را کودکان تشکیل می‌دهند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، دکتر محمدحسین سرمست امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت : سویه اُمیکرون نسبت به سوش‌های قبلی، کودکان را ربیشتر درگیر می‌کند ولی مرگ ومیر در آنها کمتر است.

وی افزود: با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده بخش اطفال بیمارستان گلستان اهواز برای کودکان بیمار مبتلا به کرونا فعال شده است و با وجودی که تراکم در این بخش زیاد است ولی تاکنون مشکلی برای بستری بیماران نداشته‌ایم.

سرمست گفت: هم اکنون ۲۱۴ بیمار بستری در خوزستان وجود دارد که ۲ سوم آنها در بخش‌های عادی و یک سوم نیز در بخش‌های ویژه زیر مراقبت هستند و ۱۷ بیمار نیز اینتوبه‌ای می‌باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه مراجعه جامعه هدف در خوزستان برای واکسیناسیون بهتر از هفته‌های قبل شده است افزود: امیدواریم افرادی که برای تزریق دُز دوم و سوم تاخیر دارند هر چه سریعتر به پایگاههای واکسیناسیون مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت کنند.

وی بیان کرد: بیمارستان های دانشگاهی و غیردانشگاهی (دولتی) خوزستان در حالت آماده باش بوده و وارد چرخه پذیرش بیماران کرونایی شده اند و فعلا نیازی به استفاده از بیمارستان های بخش خصوصی نیست ولی در صورت نیاز از ظرفیت آنها استفاده می‌شود.

سرمست با بیان اینکه میزان بیماران بستری ناشی از کرونا در خوزستان نسبت به هفته قبل سه برابر شده است گفت: تعدادی از بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی که بدحال می شوند به بخشهای آی سی یو منتقل می‌شوند که آمار آنها تا ۲ هفته آینده مشخص می‌شود.

وی افزود: از مردم تقاضا داریم که رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله ماسک زدن و فاصله‌گذاری اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده تا دچار بیماری نشوند.

وضعیت آبادان هم اکنون قرمز، وضعیت  ۹ شهرستان استان  نارنجی، ۱۵ شهرستان زرد و ۲ شهرستان آبی کرونایی هستند.

درباره نویسنده

1223مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین