در ۹ ماه امسال: ۶۵۹ نفر در حوادث رانندگی خوزستان جان باختند

مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان گفت: ۶۵۹ نفر در ۹ ماه نخست امسال در حوادث رانندگی در مناطق درون و برون شهری خوزستان جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷.۳ درصد افزایش دارد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان اظهار داشت: ۶۵۹ نفر در ۹ ماه نخست امسال در حوادث رانندگی در مناطق درون و برون شهری خوزستان جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷.۳ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه از این تعداد فوتی‌ ۵۵۶ مرد و ۱۰۳ زن بودند، افزود:
تعداد فوتی‌های حوادث رانندگی در ۹ ماه نخست پارسال در خوزستان ۶۱۴ نفر بود که نشان دهنده افزایش تلفات ۴۵ نفری در ۹ ماه امسال است.

حسینی ادامه داد: در ۹ ماه امسال تعداد ۱۲ هزار و ۱۳۲ نفر به دلیل صدمه ناشی از حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی خوزستان مراجعه کردند که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال که ۱۰هزار و ۷۱۱ نفر بود ۱۳.۳ درصد افزایش نشان‌ می‌دهد.

وی افزود: از کل مراجعان صدمه دیده ناشی از تصادفات رانندگی در ۹ ماه امسال تعداد ۲ هزار و ۹۴۴ نفر زن و ۹ هزار و ۱۸۸ نفر مرد بودند.

شدیدترین تصادف رانندگی امسال در خوزستان در دی گذشته در جاده اهواز – خرمشهر بود که براثر برخورد پنج دستگاه خودرو ۱۰ نفر فوت کردند.
جاده بهبهان – رامهرمز نیز در همین ماه شاهد تصادف زنجیره‌ای ۴۹ دستگاه خودرو بود که در جریان آن نیز پنج نفر جان باختند و ده‌ها نفر مصدوم شدند.

بنا به اعلام رییس پلیس راه خوزستان دلیل وقوع بیشتر تصادفات رانندگی بی احتیاطی ، توجه نکردن به جلو و رعایت نکردن فاصله طولی، واژگونی ناشی از سبقت غیرمجاز و تخطی از سرعت مطمئنه ، نبود دید کافی ناشی از مه آلودگی و شتاب زدگی بوده است.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1206مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین