افکار عمومی منتظر برخورد مدعی العموم با مدیران مقصر در حادثه خرمشهر هستند ؛ آیا فرماندار یا مدیرکل بحران عزل می شوند!

افكار عمومي منتظر برخورد مدعي العموم با مديران مقصر در حادثه خرمشهر هستند ؛ آيا فرماندار يا مديركل بحران عزل مي شوند!

بر اثر واژگونی قایق گردشگری در خرمشهر که ۱۲ سرنشین داشت ۴ نفر غرق شدند.
به گزارش نسیم خوزستان، یک قایق گردشگری در رودخانه کارون محدوده حفار غربی خرمشهر با ۱۲ سرنشین غرق شد که تا این لحظه جسد ٣ نفر از آب خارج شده و تلاش برای پیدا کردن نفر چهارم ادامه دارد.

افراد غرق شده یک دختر بچه و ۲ پسر در سنین ٨ تا ۱۲ سال هستند و مرد غرق شده که تا الان جسد او پیدا نشده نیز ۳۰ سال سن دارد.

برخی منابع محلی اعلام کردند این قایق به دلیل سوار کردن بیش از ظرفیت و خارج از محدوده تعیین شده، وسط رودخانه واژگون شد و سرنشینان آن به آب افتادند که ٨ نفر از آنها توسط امدادگران و اهالی از آب خارج گردیدند و متاسفانه ۴ نفر دیگر غرق شدند.
البته برخی از کارشناسان و صاحبنظرانی که در صحنه حضور داشتند سوراخ بودن قایق و عدم توجه به استانداردها را علت این سانحه اعلام کردند.

اما این حادثه تلخ که منجر به مرگ ۴ نفر گردید افکار عمومی و بالاخص مردم آبادان و خرمشهر را در شوک عجیبی فرو برده است!
اگر این حادثه تلخ در هر کجای کشور منهای خوزستان اتفاق می افتاد در اولین گام فرماندار آن شهر، مدیرکل بحران آن استان و متولیان امر برکنار و پرونده قضایی ویژه ای برای آنها تشکیل می شد.

اما چگونه است متولیان امر از جمله فرماندار، مدیرکل بحران استان و حتی استاندار قبل از فرا رسیدن ایام نوروز ناوگان و امکاناتی که مسافران نوروزی و حتی مردم آن شهر از آن استفاده می کنند را نظارت و بررسی نکردند!

چطور می شود کارگروهی از سوی متولیان امر برای نظارت و بررسی ایمنی و استاندارد امکانات و ناوگان مورد استفاده مهمانان نوروزی تشکیل نشده است و اگر هم این کارگروه تشکیل شده بود، استانداردها و نکات ایمنی چنین مواردی که منجر به خطر افتادن جان مردم می شود مورد توجه قرار نگرفته است!؟

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، پس از این اتفاق که به شدت کام مردم منطقه را تلخ کرده از وزیر کشور، مدعی العموم و استاندار خوزستان انتظار می رود برخلاف رویه های گذشته که برای بی گناه نشان دادن مدیران، گناه را گردن صاحب وسیله نقلیه یا … می انداختند اینبار سریعا با مدیرانی که در حادثه اخیر ترک فعل کرده اند قاطعانه برخورد نموده تا شاید این اقدام خشم افکار عمومی را کاهش دهد و درس عبرتی برای مدیران آینده گردد.

درباره نویسنده

7477مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین