ادامه قصه پرتکرار دیر اعلام کردن تعطیلی مدارس و ادارات ؛ خوزستان مدیریت بحران ندارد

ادامه قصه پرتکرار دير اعلام كردن تعطيلي مدارس و ادارات ؛  خوزستان مديريت بحران ندارد

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، در چند روز اخیر ناپایداری جو را در خوزستان شاهد بودیم که شنبه شب ساعت ۲۳ اعلام شد که به دلیل بروز گرد و خاک و تداوم شرایط بحرانی ناشی از آن، ادارات و مراکز آموزشی فعالیت خود در روز یکشنبه را با دو ساعت تأخیر آغاز می‌کنند ضمن اینکه دبستان‌ها و پیش‌دبستان‌ها در نوبت صبح هم تعطیل خواهند بود.

اما قصه پرتکرار ضعف مدیریت بحران خوزستان در هنگام تصمیم گیری و اطلاع رسانی به موقع این بار نیز صدای مردم، کارمندان و فرهنگیان را در خوزستان درآورد. به دلیل اینکه یکشنبه ساعت ۹ صبح همه ادارات و بانک‌های استان طبق اعلام استانداری خوزستان فعالیت خود را با دو ساعت تاخیر آغاز کرده بودند و مردم با زبان روزه برای دریافت خدمات بانکی و اداری وارد ادارات و بانک‌ها شده بودند که استانداری خوزستان اعلام کرد که ادارات و مراکز آموزشی کلاً در روز یکشنبه تعطیل است.

در همان ساعات اولیه شرایط جوی به گونه ای بود که به صورت چشمی نیز مسئولان مربوطه می توانستند حجم گرد و خاک موجود در هوای خوزستان را مشاهده کنند که امکان فعالیت ادارات و مدارس وجود ندارد.

استانداران دوره های مختلف خوزستان و مدیران مدیریت بحران با وجود تکراری بودن مسئله ریزگردها در استان اما هیچ کدام نتوانستند به موقع تصمیم گیری کنند لذا دود اینگونه بی تدبیری و سوء مدیریت های تصمیم گیران تا به امروز فقط به چشم مردم رفته است.

روز یکشنبه به دلیل بی تدبیری در دیر اعلام کردن تعطیلی مدارس و ادارات سبب شد تا معلمان و مدیران مدارس از دانش آموزان و والدین آنها ناسزا بشنوند. آیا این قشر زحمت کش مستحق شنیدن فُحش و ناسزا هستند؟ کدام قانون و شرع به مسئولان اجازه می دهد که به واسطه سوء مدیریتشان، معلمان یک مملکت را اینگونه خوار و ذلیل کنند.

صحبت های شهروندان و فرهنگیان در خصوص عدم اطلاع رسانی صحیح را در ادامه بخوانید؛

تا کی باید بی درایتی و بی مسئولیتی و سوء مدیریتها را در خوزستان تحمل کرد

آقای معلم در گفت وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: امروز، بخاطر بی برنامه گی و سوء مدیریتها در استان خوزستان، از یکطرف نداشتن سرویس ایاب و ذهاب و از طرف دیگر، کشاندن دانش آموزان در این وضعیت بد جوی، هم معلمان و کادر اداری مدرسه و هم خانواده ها و دانش آموزان، واقعا کلی تو زحمت فراوانی افتادند. ما نمیدانیم آخه باید تا کی این بی درایتی و بی مسئولیتی و سوء مدیریتها را در این استان تحمل کرد، حقیقتا عمرمان بخاطر همین مدیران نالایق و بی مسئولیت به فنا رفت و نمیدونیم از آنها به کی شکایت کنیم. مگر اینکه خدا به داد ما برسد.

بابت تصمیم دیرهنگام و تعلل مسئولین ناسزا نثارمان شد

یکی دیگر از معلمان در گفت وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان بیان کرد: روز یکشنبه یکی بدترین روزها برای فرهنگیان بود، کلی ناسزا بابت تصمیم تعطیلی دیرهنگام مدیران، نثارمان شد. حق با والدین بود و باید مدیران با صداقت و شهامت حداقل از مردم خوزستان عذر خواهی کنند و برای بحران در روزهای آینده برنامه ریزی کنند.

وی با اشاره به انتقاد نماینده مردم اهواز در مجلس ادامه داد: انتظار داریم نماینده ها موضوع را رها نکنند و با تصمیم گیران نابهنگام موضوعات استان برخورد نمایند.

این معلم گفت: سالهاست که در استان ما وحدت وجود ندارد و هرکس برای خودش تصمیم می‌گیرد که نتیجه ی آن نارضایتی مردم است. از نمایندگان محترم میخواهیم که بطور خیلی جدی با مدیرانی که با تعلل و سوء مدیریت باعث رنجش خاطر مردم می شوند برخورد کنند.

چرا مردم باید تاوان ندانم کاری مسئولان را بدهند

یک شهروند اهوازی نیز گفت: به دلیل تاخیر در اعلام تعطیلی روز یکشنبه ونیامدن سرویسهای مدارس، والدین مجبور شدن در این هوای فوق بحرانی بچه های خود را با اسنپ به مدرسه بفرستند و با بسته بودن مدارس روبه رو شدند این اقدام غیرصحیح علاوه برمشکلات تنفسی و رفت وآمد هزینه های زیادی بر والدین تحمیل نموده است.

وی ادامه داد: متاسفانه به علت عدم تسلط کارشناسان به اوضاع واحوال محیط زیستی و سرگردانی تصمیم گیران باعث بی برنامگی و تصمیم های چندباره و دیرهنگام درخصوص تعطیلی ها گردیده است.
واقعا باید پرسید اگر تصمیم بر تعطیلی باشد چرا سردرگم هستید؟ باید از مسئولان ذیربط پرسید اگر تصمیم قطعی می گرفتید، می مُردید! تا کی مردم تاوان ندانم کاری شما را بدهند!؟

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، شرایط پیش آمده در خصوص نحوه تعطیلی ادارات و مخصوصا مدارس در خوزستان اولین بار نیست که باعث سردرگمی مردم و خانواده ها شده و قطعاً آخرین بار هم نخواهد بود و انتظار می‌رود متولیان امر در استانداری خوزستان در خصوص تعطیلی‌ها با سرعت عمل بیشتری اقدام نموده و تدابیر لازم را به موقع اتخاذ کنند. ضرر و آسیب تعطیلی های دیر هنگام بسیار است که می طلبد مسئولان خود را برای یک لحظه جای مردم بگذارند.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین