معاون سرمایه سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد؛ شروعی برای اتفاقات خوب در آینده نزدیک

معاون سرمایه سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد؛ شروعی برای اتفاقات خوب در آینده نزدیک

عضو هیأت مدیره و معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند در نخستین نشست هم اندیشی تأسیس وراه اندازی «ناحیه نوآوری اروند»، گفت: برای حضور در بازارهای جهانی؛ هیچ راهی جز گام نهادن و حرکت کردن در مسیر اقتصاددانش بنیان و دانش محور، وجود ندارد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، علی خانی در این نشست که با حضور اعضای هیأت مدیره، معاونین این سازمان و روسای دانشگاههای منطقه برگزار شد با بیان اینکه سالهاست شهرستان های آبادان و خرمشهر در زمینه های مختلف از استعدادهای فراوانی بهره مندبوده اند، اظهار داشت: این استعدادها توانستند در منطقه فرهنگی را ایجاد و بنیان کنند که باعث رقم خوردن اتفاقات خوب و خوشایندیدر سال های نسبتا دور شده بود و امروز نیز تا حدودی می توانیم اثرات آنها را لمس کنیم.

وی با تأکید بر اینکه هم اکنون دنیا نیز در حال حرکت و طی این مسیر است، اذعان داشت: اگر ما از این ریل و مسیر بازبمانیم؛ قطعادر بازار جهانی نمی توانیم رقابت لازم را داشته باشیم و از قافله اقتصاد عقب خواهیم ماند.

این مقام مسئول در ادامه به ظرفیت بزرگ علمی موجود در منطقه نظیر موسسات، دانشکده ها و دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: امروزهمه حاضرین در این نشست با یک دغدغه مشترک و هم افزایی تلاش داریم آینده منطقه را مبتنی بر دانش و علم ترسیم نماییم.

او دیدگاه مدیرعامل و هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند را بر هم افزایی و حرکت به سمت اقتصاددانش بنیان عنوان کرد و گفت: سالهاست که عدم ارتباط بین صنعت و دانشگاه در منطقه و انفعال سازمان منطقه آزاد اروند در این حوزه، مانع از این شده که بتوانیمثمرات آن را در صنعت، اقتصاد، رشد و توسعه تجارت در منطقه مشاهده کنیم؛ اما به یاری خدا امیدواریم این جلسه شروعی برایاتفاقات خوب در آینده نزدیک باشد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، عضو هیأت مدیره و معان سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند در پایانتصریح کرد: طی مذاکراتی که با پارک علم و فناوری استان داشته ایم؛ اعلام آمادگی کردند طرح کارخانه علم و فناوری را با سرمایهگذاری صندوق ها و کمک های دولتی در منطقه آزاد اروند اجرا نمایند.

درباره نویسنده

7477مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین