فهرست تجهیزات مورد نیاز صنعت حفاری در نمایشگاه بین المللی نفت تهران در دسترس صنعتگران داخلی قرار می گیرد

فهرست تجهیزات مورد نیاز صنعت حفاری در نمایشگاه بین المللی نفت تهران در دسترس صنعتگران داخلی قرار می گیرد

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران گفت: فهرست ابزار و تجهیزات کاربردی مورد نیاز در صنعت حفاریدر بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در دسترس سازندگان و صنعتگران داخلی قرار می گیرد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، محمد علی بیگ زاده با توضیح اینکه نمایشگاه از ٢٣ لغایت ٢۶ اردیبهشت ماه در محل دائمینمایشگاه های بین المللی برگزار می شود، افزود: این فهرست مشتمل بر قطعات و تجهیزات مربوط به خدمات فنی، خدمات ویژه و عملیاتحفاری است.

وی اظهار کرد: برخی از این اقلام برای نخستین بار بومی سازی می شود و تعدادی نیز در قالب طرح پژوهشی است که انتظار می روددر همکاری و هم افزایی با شرکت های دانش بنیان، سازندگان قطعات و تجهیزات صنعت نفت و مراکز علمی و پژوهشی زمینه تولیدداخلی آنها محقق گردد.

بیگ زاده با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی فرصت مغتنمی برای رایزنی و بررسی فرصت های همکاریمیان شرکت های زیر مجموعه وزارت نفت و فعالان عرصه ساخت، تولید و تامین نیازهای صنعت نفت می باشد، اظهار کرد: این تعامل وهمیاری در سال های اخیر موجب شد که تنها در شرکت ملی حفاری ایران بیش از  ٧ هزار قلم قطعات و تجهیزات پر مصرف برای اولینبار تولید داخل شود که این رقم با احتساب تکثیر منابع حدود ۲۳ هزار قلم می باشند.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه همچنین اصلاح و یکسان سازی ٩٣۴ قلم قطعه کهشامل ٣ هزار و ٩٩ نقشه تدوین دانش فنی ساخت داخل قطعات و تجهیزات توسط کارشناسان این مدیریت صورت پذیرفته است، گفت: در سال ١۴٠٠ از سوی این مدیریت نسبت به بومی سازی ٢١٠ قلم قطعات و تجهیزات منحصر بفرد مبادرت گردید که افزون بر ١٨٠میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی برای شرکت در برداشت.

وی در همین ارتباط افزود: از مهمترین دستاوردهای سال گذشته می توان به راه‌ اندازی سامانه بهینه شده دستگاه فرآورش سیار نفت(MOT)، ساخت شفت اصلی تاپ درایو، ساخت فیلترهای روغن و هوا و سوخت موتور های کاتر پیلار و نهایی سازی و آزمایش موفقیتآمیز ابزار free point  و PLT نمودارگیری اشاره کرد.

منبع : روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران

درباره نویسنده

7474مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین