معاون امور اجرایی و پشتیبانی دیوان محاسبات کشور در خوزستان: مدیران کم کار را به عنوان متخلف به دادسرا معرفی کنید

معاون امور اجرایی و پشتیبانی دیوان محاسبات کشور در خوزستان: مدیران کم کار را به عنوان متخلف به دادسرا معرفی کنید

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، در راستای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر “تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین” و همچنین شعار دیوان محاسبات کشور مبنی بر “دیوان فناورانه مردم پایه” که مردم را پایه و اساس هرگونه نظارت و پیشرفتی در کشور میداند در روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ ماه ، معاون امور اجرایی و پشتیبانی دیوان محاسبات کشور در صدر هیاتی متشکل از آقایان اکبری مدیرکل هماهنگی امور استان‌ها ، باشتنی مشاور رئیس‌کل و تنی چند از مدیران کل ستادی دیوان محاسبات کشور به خوزستان عزیمت نمودند تا از نزدیک ضمن تحلیل و بررسی ساختارهای موجود ، راهکارهای لازم را جهت تحقق شعار سال متناسب با “دیوان محاسبات مردم پایه فن آورانه” با مدیرکل و پرسنل اداره کل مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند .
در ابتدا دکتر زهره ای و هیات همراه با حضور در استانداری ضمن ابلاغ سلام دکتر بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور به استاندار خوزستان علت عدم اجرایی شدن پروژه های مهم و حیاتی استان اعم از ؛ پروژه فاضلاب اهواز و کنترل ریزگردها را از ایشان خواستار شدند و از آخرین وضعیت حقابه ها ، کاهش ذخیره آب پشت سدها و مطالبات کشاورزان و …. سوالاتی را مطرح نمودند .
ایشان در ادامه این گفت وگو تاکیدات رئیس کل دیوان محاسبات کشور در خصوص تعیین تکلیف پروژه های کلیدی را به وی یادآور شدند و در پایان تکلیف قانونی کلیه دستگاه اجرایی به ارائه عملکرد در مقاطع دو ماهه و در بستر الکترونیک را متذکر شدند و بیان داشتند نظارت بر خط و استفاده از قدرت و هم افزایی اراده مردم، راه برون رفت از مشکلات کنونی کشور و استان است.
استاندار خوزستان نیز ضمن پاسخگویی به سوالات مطرح شده اظهار داشت: خوزستان یک استان راهبردی بوده و ۴۰ درصد از منابع عمومی بودجه کشور را تأمین می‌کند و به دلیل منفعل بودن برخی مدیران در دولت قبل، برخی پروژه‌ها سال‌ها روی زمین مانده بود که با پیگیری‌ها در این دولت دوباره فعال شده اند.
خلیلیان با بیان اینکه بن‌بستی برای حل مشکلات استان وجود ندارد به تأثیر رعایت قوانین و مقررات در توسعه کشور اشاره نمود و نقش دیوان محاسبات در نظارت را بسیار مهم و راهگشا دانست.
در ادامه این سفر دکتر زهره ای و هیات همراه در محل اداره کل دیوان محاسبات استان خوزستان با مدیرکل ، معاونین ، حسابرسان و کارشناسان این اداره کل نیز دیداری داشتند.
در ابتدای این نشست مدیرکل دیوان محاسبات استان خوزستان به ارائه عملکرد این استان در چهار سال اخیر اشاره کرد و اقدامات همکاران دیوان محاسبات استان خوزستان را بازگو و عملکرد دیوان محاسبات استان را در مقایسه با سایر استان ها کم نظیر توصیف نمود .
دکتر غفاری با اشاره به ورود این اداره کل به سه فقره واگذاری شرکت های دولتی گفت اقدام به موقع ما مانع از تضییع حقوق مردم در این واگذاری ها شده است. وی همچنین به دیگر فعالیت های دیوان محاسبات خوزستان در جهت ممانعت از تصرفات زمین و واگذاری غیر قانونی اراضی دولتی اشاره نمود .
ایشان تحقیق و تفحص از شرکت آب و فاضلاب خوزستان، اهواز و روستایی و همچنین استانداری خوزستان، منطقه آزاد اروند و مصرف اعتبارت پروژه آبرسانی غیزانیه را از دیگر موضوعات مورد بررسی در سنوات اخیر دانست. وی همچنین از پیگیری مصوبات ستاد تسهیل استان و مصوبات هیأت مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار به عنوان اقدامی دیگر در راستای رونق تولید نام برد.
ایشان در خاتمه ضمن قدردانی از همکاران پرتلاش خود در استان خوزستان لزوم حمایت هر بیشتر دیوان محاسبات کشور از آنان را خواستار شدند و بیان داشتند برای نظارت بیشتر بر عملکرد مالی دستگاه های اجرایی و پروژه های اجرایی استان لازم است عزیزان بیشتری جذب و بکارگیری شوند چراکه با توجه به حجم اعتبارات ، وسعت جغرافیایی ، پراکندگی شهرها و فاصله چند صد کیلومتری آنها از یکدیگر با این تعداد از همکاران صیانت از بیت المال با روش های مدرن و به روز به درستی امکان پذیر نمی باشد هر چند در حال حاضر همکاران خدوم و زحمت کش این مجموعه با حداقل امکانات تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا شرمنده شهدای این مرز و بوم نباشند .
در ادامه آقای باشتنی مشاور رئیس کل دیوان محاسبات کشور راهکار حل مشکلات امروز استان را احیای فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی دانستند و گفت؛ کار و فعالیت با بهره وری بالا تبلور روحیه بسیج و ایثار است وی در ادامه افزود برکت شهدای این استان قطعاً گره گشای مسائل و مشکلات این استان خواهد بود و کارکنان این اداره کل را به ایثار، تلاش و همت مضاعف جهت مبارزه با فساد و احقاق حق مردم توصیه نمودند .
ایشان پایگاه بسیج دیوان محاسبات استان خوزستان را در سطح کشور نمونه ارزیابی کرد و از مجاهدت های آقای محمد رضا میرزایی معاون فنی و فرمانده بسیج دیوان محاسبات استان خوزستان تشکر و قدردانی نمود و برپایی نمایشگاه دستاوردهای بسیجیان دیوان محاسبات در راستای حفظ و حراست از بیت المال در محوطه این اداره کل را حاصل تلفیق مباحث فنی با فرهنگ بسیجی توسط فرماندهی آن دانست و از آن تجلیل نمود.
همچنین آقای اکبری مدیرکل هماهنگی استان های دیوان محاسبات کشور، پیاده روی اربعین را نمونه ای از تجلی قدرت و اراده مردم در انجام امور دانستند و بیان داشتند “دیوان فناورانه مردم پایه” که شعار دیوان محاسبات کشور شده صرفاً سامانه تلفن گویای ۱۹۸(سامانه ارتباطات مردمی) نیست بلکه به معنی استفاده از فناوری به منظور هم افزایی و همراستایی قدرت مردم جهت حل مسائل و مشکلات کشور است.
در این دیدار حسابرسان از ترک فعل مدیران، افزایش وقوع پدیده ریزگردها، تنش آبی در برخی مناطق استان، مشکلات فاضلاب کلان شهر اهواز، پیامد های ناشی از عدم بهره برداری از خطوط و شبکه های ریلی درون شهری (مترو) اهواز سخن به میان آوردند و مشکلات پیش روی حسابرسی آنها را برشمردند.
در خاتمه این نشست معاون امور اجرایی و پشتیبانی دیوان محاسبات کشور از اقدامات موثر دیوان محاسبات خوزستان درصیانت از بیت المال تجلیل نمود و دیوان محاسبات را سازمانی پیشرو و در حال تغییر خواند و بیان داشت تغییر لازمه زنده ماندن هر سازمانی است این تغییرات اجتناب ناپذیر است لذا همه کارکنان را به همراهی با تغییرات و تشریک مساعی با مدیران فراخواند.
در پایان این نشست به ۳ تن از فرزندان شهدای دیوان محاسبات استان لوح یادبودی اعطا گردید و از مقام شامخ شهدای این مرزو بوم تجلیل به عمل آمد .
پس از اتمام این جلسه با توجه به اهمیت موضوع بحران آبی سد کرخه و تأثیر آن بر زندگی و کسب و کار مردم در پائین دست، این هیأت رهسپار منطقه کرخه شدند.
در این دیدار دکتر زهره ای با اشاره به تغییرات اقلیمی و تأثر آن بر حجم و الگوی ریزش ها فرمودند بحران آبی کنونی قطعاً با مدیریت صحیح قابل حل خواهد بود .

انتهای پیام

درباره نویسنده

1225مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین