ناظر گمرکات خوزستان: ضرورت تقویت زیرساخت‌های مرزی برای افزایش صادرات

ناظر گمرکات خوزستان:  ضرورت تقویت زیرساخت‌های مرزی برای افزایش صادرات

ناظر گمرکات خوزستان با بیان اینکه در شرایط فعلی، کشور به صادرات، ارز حاصل از آن و همچنین اشتغال در این حوزه نیازمند است، گفت: ظرفیت و پتانسیل خوبی در بحث صادرات میان ایران و کشورهای همسایه به ویژه عراق وجود دارد و باید از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده شود.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، بهروز قره‌بیگی ، در خصوص اهمیت گمرک چذابه در خوزستان اظهار کرد: گمرک چذابه یکی از گمرکات زمینی مهم ایران است و از این رو باید به زیرساخت‌های موردنیاز برای توسعه فعالیت‌ها در این گمرک توجه جدی کرد.
وی افزود: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تجارت میان ایران و عراق وجود دارد و در این زمینه براساس بررسی‌های انجام شده به زیرساخت‌هایی نیاز است تا بتوانیم سطح این روابط را ارتقا دهیم و پیگیری‌های لازم برای ایجاد شرایط مناسب و استاندارد را در گمرک چذابه در بحث زیرساخت‌های مورد نیاز انجام خواهیم داد.

ناظر گمرکات خوزستان گفت: یکی از دلایلی که می‌تواند به افزایش صادرات به کشورهای همسایه و همچنین افزایش مراودات تجاری با این کشورها کمک کند، تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز در مرزها است و امیدواریم بتوانیم شرایطی را بهتر از گذشته برای توسعه صادرات در مرز چذابه فراهم کنیم.
قره بیگی عنوان کرد: گمرک چذابه یکی از گمرکاتی است که صادرات از آن به صورت مرز زمینی انجام می‌شود. روزانه در این مرز حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ دستگاه کامیون، انواع کالاهای صادراتی را از مرز چذابه به کشور عراق صادر می‌کنند که با توسعه زیرساخت‌ها و استاندارد کردن خدمات صادراتی، این ظرفیت قطعا ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این آمادگی را داریم تا در بحث صادرات نهایت همکاری را با کشور عراق داشته باشیم، ادامه داد: هیچ منعی در کالاهایی که از مرز چذابه به کشور عراق صادر می‌شود وجود ندارد البته عمده کالاهایی که از این مرز به کشور همسایه صادر می‌شود، تره‌بار است.

ناظر گمرکات خوزستان با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور به صادرات، ارز حاصل از آن و همچنین اشتغال در این حوزه نیازمند است، گفت: در مرز چذابه با حداقل امکانات، بیشترین خدمات ممکن برای تسهیل روند صادرات کالا به کشور عراق ارائه می‌شود اما تلاش خواهیم کرد تا شرایط را در این مرز استانداردتر و زیرساخت‌ها را بهتر کنیم.

قره بیگی عنوان کرد: ظرفیت و پتانسیل خوبی در بحث صادرات میان ایران و کشورهای همسایه به ویژه عراق وجود دارد و باید از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده شود. بخشی از این ظرفیت‌ها بالقوه است و باید بالفعل شوند. این کار با بهبود زیرساخت‌ها در مرزها محقق خواهد شد و ما نیز در این زمینه گام‌های جدی برخواهیم داشت.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1206مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین