اندر حکایت حادثه قابل پیش بینی متروپل؛ افتتاح یا افتضاح

درمنابع روایی ما حدیثی است که بیان داشته که پیامبر گرامی اسلام بعد از خاکسپاری یکی از یاران خود بادست مبارکشان خاکهای روی قبر را به نحوی شایسته مرتب (و به تعبیر بنده مقاوم سازی)می فرمود وقتی اصحاب علت این کار را از وی جویا می شوند می فرمایند که خداوند کسانی را که در کارشان دقت نمایند محکم کاری کنند را دوست دارد.(نقل به مضمون حدیث).

حال باید از خودمان که خود را امت پیامبر و شیعه اثنی عشری می دانیم و امید به شفاعت آنان داریم، بپرسیم که همه ما در هر مقام و مسولیتی که داریم در کارهایمان به این دستورات الهی عمل می کنیم. حادثه متروپل و تخریب آن حاصل کم توجهی ناظرانی است که شاید در نظارتهای قبلی خود و مسئولیتهای خود باتوجه به حاشیه های امنی که برای خود قائل بودند است.

بنظر بنده وقتی حادثه پلاسکو رخ داد البته باگذشت چنددهه از ساخت آن شاید بتوان توجیهی برای مسببین آن حادثه که معلول کم توجهی بود پیدانمود.

ولی باید از این حادثه تلخ متروپل تعجب نمود که هنوز افتتاح هم نشد که تخریب گردید. و به جای افتتاح، افتضاح شد…

به عقیده اینحقیر باید مسببین این حادثه از هر مقام و نهادی که به نحوی با کم توجهی، بی مبالاتی واحیانا با حق السکوت لب فروبسته و با امضاهای طلایی، ساخت این ساختمان پر از عیب فنی را رقم زدند برخوردی انقلابی و جهادی شود. در اینجا نقش قوه قضاییه محترم از هر نهاد دیگری پررنگ تر و حساستر است.

ریزش متروپل تنها تخریب یک ساختمان نبود بلکه ریزش باورهای مردم به ارزشها وهنجارهای جامعه است.

نام محفوظ

برچسب :

درباره نویسنده

1222مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین