مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان: خوزستان جایگاه دوم کشوری از نظر تلفات برق گرفتگی/۷۵ مورد مرگ ناشی از برق

مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان: خوزستان جایگاه دوم کشوری از نظر تلفات برق گرفتگی/۷۵ مورد مرگ ناشی از برق

مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان با تاکید بر رعایت مسایل ایمنی برق در فصل تابستان گفت:خوزستان سال گذشته با ۷۵ مورد مرگ ناشی از برق در جایگاه دوم کشوری از نظر تلفات برق گرفتگی قرار گرفت.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، دکتر سیدفرزاد حسینی اظهار داشت: پارسال در خوزستان ۶۱ مرد و ۱۴ زن بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست دادند.

وی گفت:تعدادتلفات ناشی از برق گرفتگی در خوزستان نسبت به مدت مشابه سال پیش از قبل از آن که ۹۱ نفر (۷۶ مرد و ۱۵ زن ) بوده است ۱۸ درصد کاهش داشته است.

حسینی افزود: با وجود کاهش قابل توجه تلفات برق گرفتگی در خوزستان ، این آمار نسبت به سال گذشته در میان استان های کشور ، از نظر تعداد تلفات برق گرفتگی رتبه دوم را دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان در ادامه افزود:در سال گذشته، استان‌های تهران با ۱۲۵، خوزستان با ۷۵ و فارس با ۴۹ فوتی بیشترین و استان‌های چهارمحال و بختیاری با یک، کهگیلویه و بویراحمد و زنجان هرکدام با ۶ ، قم و ایلام هر کدام با هفت فوتی کمترین آمار قربانیان برق گرفتگی را داشته‌اند.

حسینی با بیان اینکه بیشترین تلفات برق گرفتگی در تابستان و اوج مصرف برق است افزود براساس آمارهای موجود در سال ۱۴۰۰ بیشترین تعداد تلفات برق گرفتگی در خوزستان ،  تیرماه با ۱۵ فوتی گزارش شده است.

وی گفت:با شروع فصل گرم سال و راه اندازی دستگاه های سرمایشی و سرویس کولرها در فصل تابستان تعداد قربانیان ناشی از برق گرفتگی در جدول آماری پزشکی قانونی افزایش می‌یابد.

حسینی ازعموم شهروندان خوزستانی خواست با توجه به فرارسیدن روزهای گرم سال و راه اندازی وسایل سرمایشی، اصول فنی و نکات ایمنی را در نصب و به کارگیری وسایل سرمایشی و به طور کلی استفاده از وسایل برقی به کار گیرند تا با حوادث ناگوار رو به رو نشوند.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1223مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین