افزایش ۶ درصدی بارگیری کالای فله خشک در بندر خرمشهر

افزایش 6 درصدی بارگیری کالای فله خشک در بندر خرمشهر

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از افزایش ۶ درصدی بارگیری کالای فله خشک طی دو ماهه نخست سالجاری در بندر خرمشهرخبر داد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، نوراله اسعدی ضمن تشریح عملکرد فروردین و اردیبهشت بندر خرمشهر با اعلام افزایش ۶ درصدی بارگیری فله خشک در این مجتمع بندری، اظهارداشت: طی دو ماه سال جاری بیش از ۳۵۶هزار و ۷۷۷ تن کالای فله در بندر خرمشهر بارگیری شده است.

وی افزود: در این مدت بیش از ۲۰۸ فروند شناورغیرکانتینری بالای هزار و زیر هزار تن به بندر خرمشهر تردد داشته است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۱درصدی داشته است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه با اشاره به وجود ترمینال کانتینری پیشرفته و مجهز بندر خرمشهر تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری از نظر وزنی ، در بندر خرمشهر۱۳درصد افزایش یافته است.

اسعدی همچنین با اشاره به فعالیت پایانه بین المللی مسافری دریایی در بندر خرمشهر بیان داشت: در این مدت بیش از ۱۳۴ هزار و ۸۲۶ تردد گردشگر دریایی و بیش از ۷ هزار و ۳۶۳ تردد تفریحی و مسافری در این بندر به ثبت رسیده است.

بندرخرمشهر برخوردار از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) است.

درباره نویسنده

1223مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین