نماینده ولی فقیه در خوزستان: یکی از موانع اشتغال زایی در استان بانک های خوزستان هستند/

نماینده ولی فقیه در خوزستان: یکی از موانع اشتغال زایی در استان بانک های خوزستان هستند/

نماینده ولی فقیه در خوزستان اشتغال را مطالبه مهم مردم و جوانان خوزستان دانست و گفت: بخش مهمی از نگاه به اشتغال در میان جوانان استان اشتغال در ادارات و شرکت های تابعه دولت است که این نگاه به اشتغال باید در استان تغییر کند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد امروز در هفتاد و دومین نشست شورای فرهنگ با موضوع ارتقای فرهنگ کار،کارآفرینی و تعاون، اظهار داشت: فرهنگ کارآفرینی و اشتغال در استان باید به گفتمان تبدیل شود و بستر لازم برای فعالیت بخش خصوصی برای اشتغال زایی فراهم شود.

وی افزود: اشتغال آفرینی، مهارت آموزی، ارتقای روحیه خودباوری و تغییر نگاه به کار و کارآفرینی نیازهای جدی برای ارتقای سطح اشتغال در استان و کشور است.

وی با اشاره به تعیین مبلغ قابل توجهی تسهیلات قرض الحسنه به افراد جویای کار در شورای عالی کار گفت: وام های اشتغال‌زایی نباید برای خرید جهیزیه و یا خودرو صرف شود بلکه باید نظارت لازم انجام شود تا این وام در راستای اشتغال هزینه شود.

موسوی فرد ایجاد کارگروه اشتغال با حضور نخبگان استان برای ارایه راهکارهای عملی در جهت اشتغال زایی در خوزستان را مورد تاکید قرار داد و گفت: الگوهای موفق فراوانی در کشور برای اشتغال زایی وجود دارد که بهره گیری از این تجربه های موفق برای تغییر شرایط خوزستان اهمیت جدی دارد.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال زایی با برگزاری همایش و جلسه ایجاد نمی شود، ادامه داد: خوزستان دارای ظرفیت ها و بسترهای لازم برای اشتغال در بخش های صنعتی و کشاورزی است که باید از این ظرفیت برای اشتغال در خوزستان به درستی استفاده شود.

امام جمعه اهواز فعال سازی واحدهای صنعتی راکد و غیرفعال خوزستان را مورد تاکید قرار داد و افزود: تنش آب در کشور میان برخی استان ها ایجاد شده است که باید ضمن برنامه ریزی برای اجرای طرح های شیرین سازی آب خلیج فارس، طرح های صنعتی و کشاورزی با نیاز کم به آب در اولویت باشد.

وی با اشاره به نشست خود با معاون اول رئیس جمهور گفت: در این دیدار تاکید شد که سه مجموعه فولاد، نیشکر و پتروشیمی خوزستان که بیشترین استفاده از آب را در استان دارند تنها سه سال حق استفاده از آب استان را دارند و موظف شده اند تا با بسترسازی لازم، آب خلیج فارس را جایگزین آب شیرین موجود برای مصارف صنعتی خود کنند.

حجت الاسلام موسوی فرد گفت: بدون شک یکی از موانع اشتغال زایی در استان بانک های خوزستان هستند و معرفی نمونه های موفق کارآفرینی در استان موجب الگوگیری جوانان برای ورود به کارآفرینی می شود که وظیفه رسانه ها در این زمینه بسیار زیاد است.

وی با تذکر به رعایت نظم در همه امور به مسوولان استان، ادامه داد: عمل کردن به نظم کار بسیار دشواری است و از جمله حلقه های مفقوده در کشور، فرهنگ نظم و استفاده بهینه از لحظه لحظه عمر است.

درباره نویسنده

1223مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین