دکتر ناصری: نیشکر، شرکتی راهبردی در تولید محصولات کشاورزی است

دکتر ناصری: نیشکر، شرکتی راهبردی در تولید محصولات کشاورزی است

شرکت توسعه نیشکر در کنار شیرین کردن کام مردم با تولید شکر، با توسعه محصولات «غیرنیشکری» گامی هدفمند و برنامه‌ریزی شده را برای تامین امنیت غذایی کشور برداشته است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، گل‌های زیبای آفتابگردان یکی از چند محصول غیرنیشکری این صنعت است که به ثمر نشسته و اکنون فصل برداشت آن فرا رسیده است.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، امسال بیش از ۷۴۳ هکتار از اراضی آیشی کشت و صنعت‌های هشتگانه، به این محصول اختصاص یافته است.

برداشت دانه روغنی آفتابگردان تا نیمه مرداد ماه ادامه دارد و بر اساس پیش‌بینی‌ها در مجموع بیش از یک‌هزار تن محصول از این مزارع برداشت می‌شود.

بی‌نیازی کشور از واردات دانه‌های روغنی و رونق اشتغال

دکتر عبدعلی ناصری بی‌نیازی کشور از واردات دانه‌های روغنی و رونق اشتغال محلی را از اهداف این شرکت در توسعه کشت‌های غیرنیشکری مثل آفتابگردان عنوان کرد.

وی افزود: کشت‌های غیرنیشکری مثل گندم، کلزا و آفتابگردان در کنار کشتِ نیشکر، توسعه نیشکر را به «شرکتی راهبردی» در حوزه کشاورزی تبدیل کرده و کشت این محصولات در تناوب زراعی نیشکر، زمینه را برای کشت مطلوب نیشکر مهیا می‌کند.

بر اساس این گزارش، ۱۱۲ هکتار از اراضی کشت و صنعت امام خمینی (ره)، ۱۰۰ هکتار امیرکبیر، ۱۰۰ هکتار از اراضی میرزا کوچک خان، ۱۱۰ هکتار از زمین‌های آیشی دعبل خزاعی، ۱۲۰ هکتار سلمان فارسی و ۲۰۱ هکتار از اراضی فارابی، به کشت آفتابگردان اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

برچسب :

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین