پیش بینی فعالیت مجدد سامانه مونسون در خوزستان

پیش بینی فعالیت مجدد سامانه مونسون در خوزستان

مدیر کل هواشناسی خوزستان در خصوص سامانه مونسون توضیح داد: این سامانه هم اکنون در منطقه فعال است و جریان رطوبت اقیانوس هند و خلیج فارس را به منطقه ما هدایت کرده و ضرایب ناپایداری افزایش یافته در نتیجه در بعدازظهرها به صورت ناگهانی در یک نقطه می‌تواند با ایجاد همرفت، ابر، رگبار، رعد و برق و یا سیل ایجاد کند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، محمد سبزه زاری درباره وضعیت آب و هوای استان اظهار داشت: از آنجا که سامانه همرفتی در تابستان در بعدازظهرها فعالیت می‌کند شرایط همرفتی از مناطق شرقی خوزستان آغاز شده و ممکن است امشب به اهواز برسد.

وی افزود: با توجه به اینکه بارش باران در نقطه آغاز همرفت بالاست و در مسیر خود باد و گرد و غبار ایجاد می‌کند و انرژی آن تخلیه می‌شود در نتیجه بارش در دیگر مناطق با شدت کمتری برخوردار است.

سبزه زاری در خصوص سامانه مونسون توضیح داد: این سامانه هم اکنون در منطقه فعال است و جریان رطوبت اقیانوس هند و خلیج فارس را به منطقه ما هدایت کرده و ضرایب ناپایداری افزایش یافته در نتیجه در بعدازظهرها به صورت ناگهانی در یک نقطه می‌تواند با ایجاد همرفت، ابر، رگبار، رعد و برق و یا سیل ایجاد کند.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین