روزنامه نسیم خوزستان گزارش می دهد ؛ عامل اصلی ترویج بی حجابی و بی عفتی، مدیران ولنگار و طمع فروشندگان پوشاک است

روزنامه نسيم خوزستان گزارش مي دهد ؛ عامل اصلي ترويج بي حجابي و بي عفتي، مديران ولنگار و طمع فروشندگان پوشاك است

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، حجاب واجبی است مانند دیگر واجبات الهی و تنها به بانوان اختصاص ندارد. تنها حد و حدود آن برای زنان و مردان متفاوت است.
با حضور میدانی در جامعه می توان متوجه شد که سیاست‌گذاری ها در دولت های قبل باعث عقب ماندگی فرهنگی جامعه در عرصه پوشش شده است. زمانی که در مکان های مختلف از جمله مرکز خرید حضور پیدا می کنیم، پوشش عده ای از زنان و دختران جامعه نشأت گرفته از پوشش غرب است، این نوع پوشش در شأن بانوان و دختران پاک جامعه اسلامی نیست و این مسئله نشان دهنده غفلت مسئولان امر در حوزه حجاب و عفاف است.
با توجه به هجمه های فرهنگی دشمن در داخل و خارج از کشور در خصوص اجرای طرح حجاب و عفاف، وانمود می کنند که حجاب برابر با محدودیت بانوان است. اما این عقیده کاملا اشتباه بوده و در حقیقت حجاب موجب بالندگی و آزادی زنان در جامعه است و به هیچ عنوان حجاب، محدودیت محسوب نمی شود. زنان موفق بسیاری وجود دارند که با پوشش اسلامی در تمام فعالیت های اجتماعی و سیاسی حضور دارند.
با توجه به اینکه بد حجابی پیامدهایی را در اجتماع به دنبال دارد، بنابراین مسئله حجاب دارای حقوق فردی و اجتماعی است که با رعایت آن بستر آرامش اجتماعی، امنیت فردی، سلامت و استحکام خانواده تامین می شود.
کشورهای غربی به دنبال ترویج برهنگی زنان در غرب و یا عادی انگاری بی حجابی در کشورمان هستند تا جامعه را برای زنان و مردان ناامن کرده و خانواده را در معرض فروپاشی قرار دهند.
با توجه با اینکه مسئله حجاب را باید به صورت ریشه ای مورد بررسی قرار داد و نباید وارد کنندگان، تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک را در این موضوع عفاف و حجاب فراموش کنیم. به دلیل اینکه بازار ما اکنون مملوء از لباس هایی است که با فرهنگ و پوشش اسلامی منافات دارند و این نشان دهنده رها شدگی بازار پوشاک است.

*برخی مدیران دستگاه های دولتی در امر حجاب سلیقه ای رفتار می کنند و بعضا همگرا و هم‌فرکانس با مسیح علی‌نژاد هستند

بهمن شهریاری، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان در گفت وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان با اشاره به طرح اجرای حجاب و عفاف اظهار داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر از اوایل خرداد ماه اجرای این طرح را آغاز کرد و با مدیران کل استان، فرمانداران، ائمه جمعه، روسای بانک ها و مدیران دفاتر بیمه شهرستان ها جلسات متعدد تشکیل داده است.
وی با بیان اینکه شاخص های حجاب و عفاف را با کمک رسانه ها و صدا و سیما تبیین کردیم، افزود: همه بانک های کلانشهر اهواز و ۴۰درصد از بانک های کل استان در طرح بازرسی دو مرحله ای قرار گرفتند. نحوه عملکرد هر ارگانی در خصوص حجاب به صورت کارنامه صادر می شود و در صورتی که با تراز انقلاب اسلامی ظاهر نشوند، تذکر داده می شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان گفت: یک هزار و ۵۰۰ دفتر بیمه، ۴۰ درصد از دستگاه های دولتی مورد بازرسی قرار گرفتند که در این میان مدیران میانی و پایانی دو دستگاه دولتی در امر حجاب، سلیقه ای رفتار می کنند و بعضا همگرا و هم‌فرکانس با مسیح علی‌نژاد هستند.
وی ادامه‌داد: ستاد امر به معروف و نهی به دنبال اصلاح است به همین دلیل اسمی از دستگاه ها نمی بریم و درحال حاضر مدیران کل دو دستگاه در حال برخورد و تذکر به مدیران میانی و پایانی خود هستند.
شهریاری در پایان با اشاره به تبلیغ شبکه بی بی سی به بی حجابی تصریح کرد: دشمن کار ما را جهت اجرای طرح حجاب آسان تر کرد.

*صحیح است که ما واجبات دیگری داریم اما حجاب یک نماد اجتماعی دارد

حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن حسن زاده در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان نیز گفت: آنچه که مهم است اینکه پوشش بانوان یک حکم ضروری است و باید همه نسبت به این موضوع واقف شوند. صحیح است که ما واجبات دیگری داریم اما حجاب یک نماد اجتماعی دارد و زمانی که خانمی پوشش کاملی را رعایت نکند، در تیررس نگاه‌ها قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه حجاب را باید به صورت یک هنجار و فرهنگ بپذیریم، افزود: ضروری است ادارات، سازمان ها و هنرمندان وارد میدان شوند و اعتقاد به اینکه حجاب یک مسئله فردی است، صحیح نیست.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن زاده گفت: در هر جامعه ای مقرراتی وجود دارد به طور مثال در فرانسه که مهد آزادی است باید زنان بدون پوشش وارد دانشگاه و دیگر مکان ها حضور یابند. جامعه ما اسلامی است و باید طبق قوانین رفتار کنیم و این مسئله باید تبیین شود؛ کسانی که پوشش کاملی ندارند، سوء رفتار است.
وی در پایان با تاکید بر بررسی تولید پوشاک عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید به این مسئله قانونی، دینی و فرهنگی توجه کنند و جنبه های مختلف حجاب مورد توجه قرار گیرد.

*دارالمومنین به دلیل بی تفاوتی برخی مسئولانش حیاط خلوت اراذل و اوباش شده است

مهدیه از شهروندان شوشتر به خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت : شوشتر را همه به عنوان دارالمومنین می شناسند ولی متاسفانه چند سالی است که به دلیل بی تفاوتی و ضعف مسئولان سیاسی و فرهنگی به حیاط خلوت برخی اراذل و اوباش تبدیل شده به نحوی که برای خرید یک مانتو بلند که کل بدن را بپوشاند با مشکل مواجه هستیم.

*بیشتر مواقع که پوششم متفاوت باشد و متوجه نگاه های گاه و بیگاه به خود میشوم از پوششم پشیمان می‌شوم

خانمی ۳۸ ساله که پوشش کاملی نداشت، در گفت و گو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان درباره حجاب گفت: حجاب خوب است اما نباید از کلمه اجبار استفاده شود. وقتی الان پوشش بیشتر زنان و دختران کامل نیست دلایل مختلفی دارد و یکی از دلایل، اعتقاد و علاقه بانوان به زیبایی و تنوع‌طلبی است که این موارد را فقط در پوشاک وارداتی و شبکه های غربی مشاهده می کنند و به الطبع از آنها تقلید می کنند.
وی با اشاره به نگاه مردان به زنان و دختران با پوشش غیرمناسب ادامه داد: بیشتر مواقع زمانی که از خانه خارج میشوم و پوششم متفاوت باشد و متوجه نگاه های گاه و بیگاه به خود میشوم، اذیت و از پوششم پشیمان می‌شوم.
وی در پایان گفت: قطعا اگر طرحان و تولیدکنندگان پوشاک مدل های متنوع و زیبا تولید کنند، زنان و دختران حتما خریدار هستند.

* آنقدر به سریال های ترکی نگاه می کنند که اینگونه پوشش را عادی تلقی می کنند

آقای محمودی ۴۲ ساله درباره حجاب عنوان کرد: در سال های اخیر پوشش زنان و دختران ما به شدت تغییر کرده و این پوشش حاصل نگاه و توجه به غرب است و آنقدر به سریال های ترکی نگاه می کنند که اینگونه پوشش را عادی تلقی می کنند.
وی تصریح کرد: بی حجابی مشکلات زیادی به دنبال دارد و موجب متزلزل شدن بنیان خانواده می شود به طور مثال یکی از بستگان ما به دلیل نگاه های همسرش هنگام خروج از منزل به زنان با پوشش غیر مناسب طلاق گرفت.
وی در پایان گفت: دختران و زنان پاک ما نباید قربانی فتنه های فرهنگی دشمن شوند، چون دشمن بنیان خانواده را از طریق رواج بی حجابی مورد هدف قرار داده است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، از آنجایی که استان ولایتمدار و شهید پرور خوزستان دروازه تشیع ایران محسوب می شود و مردمان نجیب، باغیرت و باوقارش همواره زبان زد عام و خاص دیگر کشورها بوده قطعا بخاطر موقعیت استراتژیکش همواره مورد هجمه های قومی، فرهنگی و سیاسی دشمنان قسم خورده این نظام قرار گرفته و معاندین در این برهه زمانی تمرکز خاصی بر ترویج بی حیایی، بی حجابی و بی عفتی بین زنان و مردان خوزستانی کرده که انتظار می رود با هوشیاری خود مردم و بعد دستگاه های متولی جلوی ورود فرهنگ غربی به استان که اولویتش فروپاشی کانون گرم خانواده ها است فائق بیاییم البته از دستگاه قضایی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان انتظار می رود با دستگاه های دولتی و غیر دولتی که خواسته یا ناخواسته در موضوع حجاب و عفاف کوتاهی می کنند برخورد قاطع نمایند.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین