فرماندار شهرستان خرمشهر : حدود ۴۰ درصد زائران ایرانی از مرزهای خوزستان خارج می شوند

فرماندار شهرستان خرمشهر گفت: حدود ۳۵ الی ۴۰ درصد از زائران ایرانی از مرزهای خوزستان و صد در صد اتباع خارجی از مرز شلمچه خارج می شوند.

عمید زاده، فرماندار شهرستان خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان درباره آخرین اقدامات آماده‌سازی مراسم اربعین اظهار داشت: با توجه به نزدیکی ایام اربعین، جلسات ستاد اربعین استان به صورت مرتب برگزار می شود و اقدامات زیرساختی برنامه ریزی و همچنین وظایف هر دستگاه مشخص شده است.

وی با بیان اینکه همه دستگاه ها پای کار هستند، افزود: با توجه به گرمای هوا یکی از مهمترین اقدامات نصب مه پاش و سایبان در مسیر مواکب و پایانه ها می باشد که این کار در حال انجام است.

فرماندار خرمشهر گفت: یکی دیگر از اقدامات زیر ساختی، آسفالت و روکش کردن معابر است که این اقدام نیز درحال انجام است و به صورت کلی مرز شلمچه برای حضور زائران اربعین حسینی آماده است.

عمید زاده بیان کرد: با توجه به دو سال شیوع کرونا و بسته بودن مرزها جهت تردد زائران، ستاد مرکزی اربعین حدود ۵میلیون زائر ایرانی را پیش بینی کرده که از این تعداد، حدود ۳۵ الی ۴۰ درصد از زائران ایرانی از مرزهای خوزستان و صد در صد اتباع خارجی از مرز شلمچه خارج می شوند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، وی در پایان با تاکید بر رعایت زائران به شیوه نامه های بهداشتی ستاد اربعین و ستاد کرونا گفت: با توجه به گرمی هوا و ازدحام جمعیت زوار در عراق، زائران اربعین حسینی سفر خود را به روزهای آخر موکول نکنند. خوشبختانه با توجه به توافقی که بین کشور و عراق صورت گرفته تردد زائران پیش از روز عرفه تاکنون صورت گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب :

درباره نویسنده

1215مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین