بدون سپردن وثیقه ؛ تمامی مشمولان می‌توانند به سفر اربعین بروند

بدون سپردن وثیقه ؛ تمامی مشمولان می‌توانند به سفر اربعين بروند

رئیس سازمان وظیفه عمومی گفت: تمامی مشمولان غیر غایب می توانند در محرم و صفر به ویژه در ایام اربعین حسینی بدون سپردن وثیقه به عتبات عالیات بروند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، سردار تقی مهری در گفت‌و‌گو رسانه ای اظهار داشت: تمامی مشمولان غیر غایب می‌توانند در ماه‌های محرم و صفر به ویژه در ایام اربعین حسینی بدون سپردن وثیقه از کشور به مقصد کشور عراق به عتبات عالیات بروند.

رئیس وظیفه عمومی فراجا بیان کرد: منظور از مشمولان غیر غایب افرادی است که در حال اعزام به خدمت سربازی هستند و هنوز وارد غیبت نشدند به عنوان مثال دانشجو هستند و از فرجه تحصیلی استفاده می‌کنند یا طلابی که در حین تحصیل هستند و برای آنها معافیت تحصیلی صادر شده است.

به گفته سردار مهری این افراد می‌توانند از طریق سایت https://epolice.ir درخواست خروج از کشور را ثبت کنند و استثنائاً در محرم و صفر بدون سپردن وثیقه می‌توانند از کشور به مقصد عتبات عالیات خارج شوند.

چگونگی دریافت و یا تمدید گذرنامه برای مشمولان غیر غایب

وی با اشاره به اینکه عدم سپردن وثیقه برای خروج از کشور مشمولان غیر غایب فقط برای سفر به عراق است و برای کشورهای دیگر نیاز به وثیقه هست، گفت: افرادی که گذرنامه دارند که بعد از ثبت در سایت مربوطه می‌توانند از کشور خارج شوند و افرادی که گذرنامه ندارند و یا باید تمدید کنند بعد از ثبت نام در سایت باید برای طی کردن سایر مراحل به پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شرایطی برای خروج از کشور مشمولان غایب در محرم و صفر در نظر گرفته نشده است، افزود: خیر، مشمولان غایب تحت هیچ شرایطی و طبق قانون اجازه خروج از کشور را حتی با سپردن وثیقه ندارند.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1206مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین