معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند : اقتصاد منطقه با تخریب تقویت نمی شود

معاون سرمایه‌گذاري سازمان منطقه آزاد اروند : اقتصاد منطقه با تخريب تقويت نمي شود

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند با تأکید بر هم‌افزایی در حوزه اقتصادی منطقه، گفت: منافعاقدامات اقتصادی ما متوجه مردم منطقه خواهد بود، لذا اگر یک نهاد را تخریب کنیم، خود را تضعیف کردیم.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، علی خانی در نشست بررسی مشکلات و موانع فعالان اقتصادی و کارگری پایانه مرزی شلمچه، بیانکرد: مشکلات ما در مرز شلمچه کم نیست، اما به دنبال رفع آن هستیم، طبیعتاً در این منطقه یک سری تضاد منافع میان کارگرانوکارفرمایان، شرکت‌های لجستیکی و بازرگانان، همچنین تجار و ترخیص‌کاران وجود دارد که باید در این بین تعادل و عدالت برقرار شود،به گونه‌ای که هم کارگر، هم شرکت‌ها بتوانند ارتزاق متناسب با شرایط خود را داشته باشند.

وی با تأکید بر این موضوع که در تعرفه‌های تخلیه و بارگیری نیز باید این اعداد متعادل شود، گفت: در صورتی که تعرفه‌ها صعودیباشد، قیمت تمام شده برای بازرگان افزایش خواهد یافت. سازمان منطقه آزاد اروند در این بین منتفع نیست بلکه به عنوان یک ناظر وتنظیم کننده روابط ذینفعان نقش خود را ایفا می‌کند.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به نقل قول‌هایی از سوی یک مسئول اقتصادی درمنطقه، تصریح کرد: ما مجموعه واحدی هستیم و اینکه بعضاً صحبت‌هایی مبنی بر کارشکنی این سازمان از سوی افراد صورت می‌گیرد،به مصداق این کارشکنی‌ها نیز اشاره شود. برخی گفته‌های افراد مبنای احساسی دارد و نه مصداقی و منطقی.

خانی افزود: تمام تلاش ما بر این است که از کارگر حمایت کنیم، با بازرگانان نیز به طور مداوم در حال برگزاری نشست و استماعمشکلات هستیم و اتاق بازرگانی نیز عمدتاً همراه ما در این رویدادها بوده است. همه ما از یک خانواده هستیم و سوار بر یک کشتی،منافع اقدامات اقتصادی ما متوجه مردم منطقه خواهد بود و اگر یک نهاد را تخریب کنیم، خود را تضعیف کرده ایم.

وی با بیان اینکه بنای ما بر تقابل و هجمه بر علیه یکدیگر نیست و همواره بر تعامل دو جانبه تاکید داریم، یادآور شد: جلسات متعددی بابازرگانان، صنعتگران، تجار و ترخیص‌کاران برگزار کردیم و نسبت به اخذ دیدگاه‌ها و بیان مشکلات، اهتمام ویژه‌ای در مدیریت سازمانمنطقه آزاد اروند و معاونت سرمایه‌گذاری وجود دارد، گمان نکنید که اگر سازمان منطقه آزاد اروند تخریب شود، شما تقویت خواهید شد،باید به دنبال هم‌افزایی باشیم و همدیگر را پشتیبانی و حمایت کنیم. دلیل پیشرفت و توسعه در برخی نقاط کشور، هم افزایی و اتحادمیان اقشار و حوزه‌های مختلف و مرتبط است، اگر این معادله را در ذهن خود پرورش دهیم، برآیند این حرکت برای همه اصناف «بردبرد» خواهد بود.

عضو هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: در این پایانه مرزی، در حوزه مسافری و تجاری مشکلاتی داریم، شما ملاحظهکنید پیش از این چه مشکلاتی در بخش مسافری وجود داشت، اکنون نیز مقایسه کنید که این مشکلات در چه حجمی برطرف و چقدر اینمسیر تردد کوتاه و تسهیل شده است.

خانی با اشاره به هزینه‌ های فراوان سازمان منطقه آزاد اروند در مرز شلمچه با وجود تمام کمبودها، گفت: از سال ٨٨ اولین کانکس‌ها درمرز شلمچه جانمایی شد و تنها یک هکتار بارانداز در این پایانه وجود داشت، الان به لطف توجهی که صورت گرفت، این حجم از فضا،ساختمان و امکانات ایجاد شده است در صورتی که در آن زمان حتی یک شرکت لجستیکی وجود نداشت و قطعاً ما با اینکه باراندازها بهسمت عراق برود مقابله خواهیم کرد و قطعاً تمام توان خود را بسیج می‌کنیم که این اتفاق رخ ندهد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین