نماینده مردم دشت آزادگان در گفت‌وگو با نسیم خوزستان: آغاز فعالیت “میدان نفتی سهراب” تیر خلاص به تالاب هورالعظیم است

نماینده مردم دشت آزادگان در گفت‌وگو با نسیم خوزستان:  آغاز فعالیت

نماینده مردم دشت آزادگان با بیان اینکه آغاز فعالیت “میدان نفتی سهراب” تیر خلاص به تالاب هورالعظیم است، گفت:وزارت نفت جهت استخراج ارزان نفت دست به خشکاندن هورالعظیم کرده است و مردم خوزستان به ویژه مردم دشت آزادگان و هویزه هزینه آسیب‌های طبیعت را می دهند.

قاسم ساعدی در گفت و گو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان درباره وضعیت هورالعظیم گفت: با توجه به تامین حقابه دامداران، کشاورزان، شیلات و نباتات بالادست ها، آب بسیار ناچیز و متعفنی به تالاب هورالعظیم می‌رسد. در این همین خصوص مکاتبات زیادی با علی سلاجقه، رئیس محیط زیست کشور و معاونین ایشان داشتیم اما متاسفانه موثر واقع نشد.

وی با تاکید بر اینکه وزارت نیرو از تامین حق‌آبه تالاب هورالعظیم شانه خالی می‌کند، افزود: تالاب هورالعظیم، حکم بالانس طبیعت را دارد و اگر حق‌آبه آن تامین نشود موجب خشم طبیعت و در نهایت ایجاد کانون های ریزگرد می‌شود.

نماینده مردم دشت آزادگان گفت: در طول دولت ها، وزارت نیرو نسبت به تامین حق‌آبه پاسخ‌گو نبود و تدابیر لازم را برای سالهای بعد اتخاذ نمی کند. با توجه به افزایش بی سابقه دما در استان، اکنون خوزستان گرمترین نقطه جهان معرفی شده و به همین منظور وزارت نیرو باید به صورت ویژه به خوزستان نگاه کند.

وی با اشاره به فعالیت وزارت نفت در غرب کارون توضیح داد: متاسفانه نظارتی بر کار آنها صورت نمی گیرد و بدون در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی، قسمتی از هور العظیم را خشک کردند و این عمل خلاف قانون اکتشاف نفت و حفاری است.

ساعدی تصریح کرد: وزارت نفت جهت استخراج ارزان نفت دست به خشکاندن هورالعظیم کرده است و مردم خوزستان به ویژه مردم دشت آزادگان و هویزه هزینه آسیب‌های طبیعت را می دهند.

وی با اشاره به کشف میدان نفتی سهراب در نقطه مرزی خوزستان با کشور عراق بیان کرد: تذکرات بسیاری در راستای جلوگیری از اجرای پروژه در این نقطه ابلاغ شد. از رئیس جمهور خواستار هستیم که به داد مردم خوزستان به ویژه دشت آزادگان برسد.

نماینده مردم دشت آزادگان خاطر نشان کرد: تالاب در طول تاریخ اسم و رسم دارد و نباید اجازه دهیم که اینگونه از بین برود و باید جلوی نفتی ها را گرفت زیرا با فعالیت آنها در میدان نفتی سهراب تیر خلاص را بر تالاب هورالعظیم می‌زنند.

وی در پایان توضیح داد: وزارت نفت می تواند از پل هوایی استفاده کند که برای تقویت گردشگری روی تالاب تاثیر دارد و این روش ضرری برای تالاب نخواهد داشت.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1223مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین