ای که دستت می رسد کاری بُکن ؛ بازار سیاه و دلال بازی برای خرید سفته در اهواز

اي كه دستت مي رسد كاري بُكن ؛  بازار سياه و دلال بازي براي خريد سفته در اهواز

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، سال هاست وقتی برای خرید سفته به بانک های ملی اهواز مراجعه می کنید همه این بانک ها شما را به بانک ملی مرکزی واقع در خیابان ٢۴ متری حواله می کنند.

اما پس از مراجعه به بانک ملی مرکزی اهواز متوجه داستان عجیب و غریبی می شوید؛ موضوع از آنجا شروع می شود که متقاضیان پس از ورود به این بانک و درخواست سفته، اکثرا با این جواب که «سفته محدود است» روبه رو می شوند و اگر هم زیاد اصرار کنید سفته های ریز را به شما پیشنهاد می کنند اما سفته های ریز (مبلغ پایین) را خیلی از بانک ها بخاطر تعداد زیاد آنها نمی پذیرند.

اما زمانی که از کارمندان بانک درخواست سفته های مبلغ بالا و درشت را کنید با این پاسخ روبرو می شوید که سفته مبلغ بالا موجود نیست و برای تهیه می توانید به فروشندگان آزاد (دلالان) جلوی درب ورودی بانک مراجعه کنید!

اکثر مراجعان از روی ناچاری، تن به خرید سفته از دلالان می دهند و نکته قابل توجه این است که در تهیه سفته های درشت (مبلغ بالا) از دلالان، هیچ محدودیتی وجود ندارد، با این تفاوت، سفته هایی که باید از بانک ملی به قیمت مصوب تهیه می نمودید را از دلال با چند برابر قیمت خریداری کنید.

حال از سرپرستی و حراست بانک ملی استان خوزستان این سوال را باید نمود، چرا این اتفاق سال هاست در حال رخ دادن است و کسی نتوانسته این مشکل را برطرف کند؟

سوال بعدی آن است که وقتی امکان خرید سفته های درشت (مبلغ بالا) برای مردم عادی وجود ندارد چگونه دلالان به راحتی به چنین سفته هایی دسترسی دارند و چه کسانی این سفته ها را در اختیار آنها می گذارند؟

از همه مهمتر چگونه است که اکثر مردم از بازار سیاه و دلال بازی در جلوی بانک و حتی داخل بانک اطلاع دارند ولی مسئولان با این پدیده شوم برخوردی نمی کنند؟

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، در پایان از دستگاه قضا، سازمان های نظارتی از جمله پلیس اقتصادی استان انتظار می رود برای از بین بردن بازار سیاه سفته در اهواز و دیگر شهرستان ها اقدامات موثری انجام دهند تا مردم از شَر دلالان و بازار سیاه سفته خلاص شوند.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1222مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین