برای نخستین بار در جنوب غرب خوزستان: انجام عمل جراحی عروق بیماران دیالیزی با پیوند رگ مصنوعی

برای نخستین بار در جنوب غرب خوزستان: انجام عمل جراحی عروق بیماران دیالیزی با پیوند رگ مصنوعی

عمل جراحی عروق بیماران دیالیزی با پیوند رگ مصنوعی و پورت‌گذاری و تعبیه کاتتر دائم عروقی بیماران شیمی درمانی برای نخستین بار در جنوب غرب خوزستان انجام شد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان ظهر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: این عمل توسط «میلاد صرافی» فوق‌تخصص جراحی عروق در اتاق عمل بیمارستان آیت‌اله طالقانی آبادان انجام شد.

سید محمد محمدی با بیان اینکه یکی از راه‌های دسترسی به گردش خون بیمار برای انجام همودیالیز استفاده از کاتترهای وریدی موقت و دائمی است، افزود: به تازگی در آبادان علاوه بر انجام کاتتر وریدی موقت، کاتتر دائم و همینطور عمل جراحی فیستول در ناحیه دست (ارتباط بین یک شریان و یک ورید از طریق جراحی) انجام می‌شود و بیماران دیگر نیاز به مراجعه به مرکز استان ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: در دو روز با توجه به ویزیت بیماران در کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی آیت‌اله طالقانی برای تعدادی بیمار پورت‌گذاری شیمی درمانی، تعبیه کاتتر دائم دیالیز و فیستول وریدی شریانی اجرایی شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بهترین راه دیالیز از طریق رگ‌های خود بیمار است، شریان و ورید پیوند داده و بعد از آماده‌سازی پیوند، بیمار برای دیالیز از فیستول مذکور معرفی می‌شود.

محمدی ادامه داد: اولین بار برای بیماری ۲۵ ساله (نابینا و ناشنوا) گرافت شریانی وریدی را تعبیه کردیم و در این مدت ۲۱ عمل داشته‌ایم و امیدواریم بتوانیم قدم‌های خوبی را در این زمینه برداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: با توجه به اینکه بیمارستان ست‌های واریس را نیز تهیه کرده امیدوار هستیم که بتوانیم عمل‌های واریس را هم در این مرکز درمانی انجام دهیم.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین