رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس : مقامات ایران به ترک ها تذکر جدی دهند

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهاي مجلس : مقامات ايران به ترک ها تذكر جدي دهند

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس از دیوار کشی ترکیه در مرز ایران انتقاد کرد و خواستار پیگیری این موضوع ازسوی گروه دوستی پارلمانی و اتحادیه بین المجالس شد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، محمدصالح جوکار در واکنش به دیوار کشی ترکیه در مرز ایران، گفت: این اقدام آنکارا در راستایهدف رژیم صهیونیستی برای تامین امنیت آب در مقابل جبهه مقاومت و فلسطین است، ترکیه از سال های گذشته به دنبال دیوار کشی دربین مرز خود با ایران است که چنین اقدامی بین دو کشور همسایه و مسلمان پذیرفته نیست.

نماینده مردم یزد در مجلس ادامه داد: اقداماتی که بر منافع ملی دو کشور اثر منفی دارد بدون هماهنگی قابل قبول نیست از این رو بایدوزارت کشور و وزارت امور خارجه موضوع را با جدیت دنبال کنند و تذکر جدی به مقامات ترکی بدهند.

وی با یادآوری حقابه ایران در مرزهای شرقی کشور، بیان کرد: ترکیه با سدهایی که بر رودخانه های مرزی زده است منابع آبی ایران رامحدود کرده، این اقدام تغییرات اقلیمی و خشکسالی جدی را رقم می زند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: دیپلماسی پارلمانی برای حل این مسئله پر اهمیت است، گروه دوستیپارلمانی ترکیه و اتحادیه بین المجالس می توانند نقش آفرینی کنند. مجلس می تواند از ظرفیت های خود برای حفظ منافع مردم استفاده وبا مقامات ترکیه مذاکره شود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین