۷ برتری گلکسی S6 نسبت به آی‌فون ۶

سامسونگ در گلکسی S6 از فناوری شارژ سریع استفاده کرده است که با شارژر استاندارد این تلفن هوشمند نیروی باتری را در مدت زمان کوتاه‌تری نسبت به رقبا احیا می کند. البته برای بهره‌مندی از این ویژگی باید شارژر را همواره به همراه داشته باشید و دستگاه خود را مستقیم به برق متصل کنید.
محمد مهدی حیدرپور – سامسونگ گلکسی S6 و آی‌فون ۶ از بهترین های حال حاضر در بازار گوشی های هوشمند محسوب می شوند. اپل در ماه سپتامبر مدل های جدید آی‌فون ۶ را برای رقابت با گوشی های اندرویدی معرفی کرد. در ماه مارس نیز سامسونگ دو مدل جدید گلکسی S6 را معرفی کرد.
سامسونگ در ساخت پرچمداران جدید خود سرانجام استفاده از پلاستیک را کنار گذاشته و از فلز و شیشه سود برده است. بر همین اساس، گلکسی S6 و S6 اج برترین تلفن های هوشمند سامسونگ تا به امروز به واسطه کیفیت ساخت بالا محسوب می شوند. سامسونگ این بار با پرچمداران جدید سری گلکسی رقابت نزدیکی با آی‌فون اپل دارد و در برخی زمینه ها نسبت به آن برتری دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.
شارژ سریع
آی‌فون ۶ و گلکسی S6 با باتری های بزرگی همراهی می شوند که می توانند طول عمر بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهند. اگرچه این نکته مثبتی محسوب می شود اما باتری های ظرفیت بالا از مدت زمان شارژ بیشتری نیز برخوردار هستند که برخی مواقع به ویژه هنگامی که عجله دارید، نکته ای آزاردهنده است.
سامسونگ در گلکسی S6 از فناوری شارژ سریع استفاده کرده است که با شارژر استاندارد این تلفن هوشمند نیروی باتری را در مدت زمان کوتاه‌تری نسبت به رقبا احیا می کند. البته برای بهره‌مندی از این ویژگی باید شارژر را همواره به همراه داشته باشید و دستگاه خود را مستقیم به برق متصل کنید. شارژ سریع یکی از برتری های گلکسی S6 نسبت به آی‌فون ۶ محسوب می شود که فاقد این فناوری است.
شارژ بی سیم
آی‌فون ۶ از اتصال استاندارد لایتنینگ برای شارژ باتری خود استفاده می کند و کاربر می تواند دستگاه خود را به صورت مستقیم به پریز برق وصل کرده و یا از طریق درگاه یواس‌بی یک رایانه آن را شارژ کنید. در مقابل، گلکسی S6 از اتصال میکرو یواس‌بی برای شارژ باتری سود می برد و همچنین از فناوری شارژ بی سیم پشتیبانی می کند. از این طریق و با استفاده از پد شارژ بی سیم می توانید باتری تلفن هوشمند خود را شارژ کنید. در این حالت فناوری شارژ سریع سامسونگ فعال نمی شود و سرعت شارژ نسبت به اتصال باسیم کمتر است.
اندازه نمایشگر
اپل پرچمداران جدید خود را با نمایشگرهایی بزرگتر نسبت به مدل های پیشین روانه میدان کرد. آی‌فون ۶ و گلکسی S6 از نمایشگرهایی با کیفیت بالا سود می برند. نمایشگر کواد اچ‌دی گلکسی S6 برای مشاهده فیلم، انجام بازی و وبگردی فوق العاده است و در شرایطی که نمایشگر رتینا آی‌فون ۶ وضوح کواد اچ‌دی را ارائه نمی کند اما همچنان در میدان رقابت باقی می ماند.
گلکسی S6 به نمایشگر ۵٫۱ اینچی مجهز شده که ۰٫۴ اینچ بزرگتر از نمایشگر ۴٫۷ اینچی آی‌فون ۶ است. البته اگر ابعاد گلکسی S6 تقریبا مشابه با آی‌فون ۶ نبود این یک امتیاز به حساب نمی آمد. اندازه نمایشگر بزرگتر راحتی بیشتری را هنگام مشاهده فیلم، انجام بازی و وبگردی برای کاربر فراهم می کند.
ظرفیت ذخیره سازی
سامسونگ با پیروی از آی‌فون دیگر امکان افزایش حافظه ذخیره سازی از طریق شکاف کارت حافظه را به کاربر نمی دهد و پرچمداران جدید خود را با سه ظرفیت ذخیره سازی ۳۲/۶۴/۱۲۸ گیگابایت روانه بازار کرده است. آی‌فون ۶ با ظرفیت های ذخیره سازی ۱۶/۶۴/۱۲۸ گیگابایت در بازار موجود است و از این رو کمترین میزان ظرفیت ذخیره سازی گلکسی S6 یعنی ۳۲ گیگابایت بیشتر از ۱۶ گیگابایت آی‌فون ۶ است.
اپلیکیشن دوربین
نسخه های ۷ و ۸ سیستم عامل iOS بهبودهایی را در زمینه اپلیکیشن دوربین آی‌فون ارائه کرده اند اما همچنان نمی توان اپلیکشن استاندارد دوربین این تلفن هوشمند را با اپلیکیشن دوربین سامسونگ مقایسه کرد. دوربین ۱۶ مگاپیکسلی گلکسی S6 با یکی از بهترین اپلیکیشن های دوربین در دنیای تلفن های هوشمند همراهی می شود. نرم افزار سامسونگ آرایه ای از ویژگی های کاربردی از جمله Live HDR را در اختیار کاربر قرار می دهد. عرضه iOS 9 می تواند ویژگی های جدیدی را به دوربین آی‌فون ۶ اضافه کند اما تا آن زمان اپلیکشن دوربین گلکسی S6 بر اپلیکیشن آی‌فون ۶ برتری دارد.
چندوظیفه ای
نسخه چندوظیفه ای اپل نمایی کارت گونه را ارائه می کند که امکان بستن اپلیکیشن ها و دسترسی به مخاطبان اخیر را فراهم می کند. اپل هنوز پنجره چندوظیفه ای کاملا کاربردی را ارائه نمی کند و از این رو سیستم چندوظیفه ای سامسونگ در گلکسی S6 محصول اپل را حسابی شرمنده می کند. پرچمدار جدید سامسونگ ویژگی های چندوظیفه ای سودمند و کاربردی از جمله نمای چند پنجره (Multi-Window View) را ارائه می کند. این ویژگی امکان استفاده از چند اپلیکیشن به طور همزمان را فراهم می کند.
قفل هوشمند
حسگر تاچ آی‌دی آی‌فون ۶ یک استاندارد صنعتی در این زمینه محسوب می شود و از این رو جای شگفتی نیست که سامسونگ نیز از حسگر مبتنی بر لمس در گلکسی S6 استفاده کرده است. حسگر مبتنی بر سوئیپ گلکسی S5 عملکرد فوق العاده ای را ارائه نمی کرد اما حسگر گلکسی S6 به طور قابل ملاحظه ای بهبود یافته است. اگرچه حسگر اثر انگشت آی‌فون ۶ و گلکسی S6 فوق العاده هستند اما نمونه بکار گرفته شده در پرچمدار سامسونگ دارای ویژگی کلیدی “قفل هوشمند” است که در آی‌فون ۶ وجود ندارد. با بکارگیری نسخه ۵٫۰ اندروید در گلکسی S6 و ویژگی قفل هوشمند کاربر می تواند تلفن هوشمند خود را هنگامی که به دستگاه های بلوتوث مطمئن و یا شبکه های مطمئن متصل است غیر قفل و باز نگه دارد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین