یک مسئول سازمان زندان ها: پابند الکترونیکی شامل حال زندانیان جرایم خشن نمی شود

یک مسئول سازمان زندان ها: پابند الکترونیکی شامل حال زندانیان جرایم خشن نمی شود

سرپرست دفتر ساماندهی مراکز نیمه آزادی و نظارت الکترونیکی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی کشور گفت:پابند الکترونیکی به هیچ وجه شامل حال زندانیان جرایم خشن که می‌تواند امنیت جامعه را دچار خدشه کند نخواهد شد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، بهرام اکبرپور شامگاه دوشنبه در آیین آزادی ۶۰زندانی جرایم غیرعمد خوزستان در ستاد دیه این استان افزود: زندانیان باید شرایط لازم را برای استفاده از پابند الکترونیکی طبق تشخیص قضات و رفتار شایسته در طول محکومیت خود در زندان داشته باشند.

وی گفت: پابند الکترونیکی شرایط لازم را برای بازگشت مددجویان به کانون خانواده فراهم می‌کند هرچند با محدودیت هایی رو به رو خواهند که طبق رای و نظر قاضی خواهد بود.

سرپرست دفتر ساماندهی مراکز نیمه آزادی و نظارت الکترونیکی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی کشور در ادامه با بیان اینکه استفاده از پابند الکترونیکی هیچ خطری برای امنیت جامعه به دنبال نخواهد داشت افزود:استفاده از ابرازهای فناورانه برای کاهش جمعیت کیفری تا جایی که امکان داشته باشد ضروری است.

اکبرپور در ادامه افزود:اگر جمعیت کیفری با بهره گیری ازپابند الکترونیکی کاهش یابد شرایط برای کارهای اصلاحی و فرهنگی در زندان ها مهیاتر خواهد شد.

وی گفت: تاجایی که امکان داشته باشد از این فناوری برای کسانی که ضرورت ندارد دوران محکومیت خود را در زندان ها سپری کنند استفاده خواهد شد.

به گفته غلامرضا روشان مدیرکل زندان های خوزستان حدود ۶۰۰ زندانی خوزستانی از پابند الکترونیکی استفاده می کنند و تاکنون مرتکب خطایی نشده اند.

پابند الکترونیکی مجهز به مکان یاب است و به صورت خودکار زندانی نیمه آزادی تحت نظارت و کنترل قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1223مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین