پیش‌بینی موج جدید آنفلوآنزا در خوزستان/ زنان باردار واکسن بزنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: پیش بینی می‌شود با توجه به ماهیت فصلی بیماری آنفلوآنزا و کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی موج‌های دیگری از این بیماری در خوزستان اتفاق افتد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، دکتر پژمان بختیاری نیا، بیان کرد: موج اول و نقطه اوج بیماری آنفلوآنزا را در خوزستان پشت سر گذاشتیم و تعداد موارد هم اکنون به پیش از شروع اپیدمی یعنی پیش از دو هفته آخر مهر رسیده است.

وی افزود: از آنجا که آنفلوآنزا یک بیماری فصلی است و به دلیل اینکه تغییرات جوی در خوزستان دیرتر از بقیه نقاط اتفاق می افتد در نتیجه دیرتر به پایان می‌رسد.

بختیاری نیا به مردم خوزستان به ویژه کارمندان و دانش آموزان توصیه کرد: در مکان های شلوغ ماسک بزنند، تهویه را برقرار کنند، فاصله ایمن را رعایت کرده و دست ها را به شکل صحیح بشورند.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: از زنان باردار درخواست می کنیم واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند چون از پرخطرترین گروه‌ها برای ابتلا به این بیماری هستند.

وی اضافه کرد: این گروه می‌توانند به خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت برای دریافت واکسن مراجعه کنند. این افراد در صورت تماس ماموران بهداشت حتما تزریق واکسن را جدی بگیرند تا حتی در صورت ابتلای خفیف، به بستری نیاز نباشد و سلامتی مادر و جنین به خطر نیفتد.

بختیاری نیا برای واکسن کرونا توصیه کرد تا افرادی که ۶ ماه یا بیشتر از زمان تزریق آخرین دُز آنها گذشته باشد و یا اگر تا به حال واکسن دریافت نکرده اند برای تزریق به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند تا ایمنی جمعی بیشتر شده و ویروس فرصت گردش پیدا نکند.

درباره نویسنده

1222مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین