روند افزایشی صادرات کالاهای غیر نفتی از گمرکات خوزستان

روند افزایشی صادرات کالاهای غیر نفتی از گمرکات خوزستان

ناظر گمرکات خوزستان گفت: در هشت ماه امسال ۱۱میلیون و ۳۸۲هزار تُن کالا به ارزش چهار میلیارد و ۷۰۸ میلیون دلار از گمرکات خوزستان صادر شده که در هم سنجی با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۱۲درصد و از لحاظ وزنی هشت درصد رشد داشته است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، بهروز قره‌بیگی، افزود:محصولات کشاورزی و مصالح ساختمانی ، فراورده های پتروشیمی ، بنزن ، لوازم مکانیکی ، فولاد ، مصنوعات فلزی و صنایع دستی از مهمترین کالاهای صادراتی از گمرکات خوزستان بوده است.

وی ، چین ، هند ، ترکیه ، عراق ، روسیه ، پاکستان ، افغانستان و کشورهای حوزه خلیج فارس را مقصد اصلی کالاهای صادراتی از گمرکات خوزستان عنوان کرد.

ناظر گمرکات خوزستان در ادامه افزود: همچنین در هشت ماه امسال ۱۱میلیون و ۷۲۲هزار تُن کالا به ارزش۶ میلیارد و ۹۲۰میلیون دلار کالا از طریق گمرکات خوزستان وارد کشور شده که در هم سنجی با مدت مشابه پارسال از نظر ارزشی یک درصد کاهش و از نظر وزنی چهار درصد کاهش داشته است.

به گفته قره‌بیگی ، کالاهای اساسی(نهاده‌های دامی وغلات) مواد اولیه ، کودشیمیایی ، وسایل مکانیکی و الکترونیکی از مهمترین کالاهای وارداتی از طریق گمرکات خوزستان بوده است.

وی اظهار داشت: مبدا کالاهای وارداتی به گمرکات خوزستان کشورهای چین ، هندوستان ، ترکیه ، امارات متحده عربی ، برزیل ، آرژانتین و آلمان بوده است.

گمرکات خوزستان از نظر وزن کالاهای صادراتی مقام نخست و از نظر ارزش کالاهای صادراتی جایگاه دوم یا سوم کشوری را دارد.

چهار اداره کل گمرک بندر امام خمینی (ره) ، اهواز ، خرمشهر و آبادان در خوزستان فعال هستند که از این حیث استان خوزستان رتبه نخست را در کشور دارد.

درباره نویسنده

1223مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین